Annons

Franck Bonville årets Nobelchampagne

Vinimportören Vinovativa föräras för andra året i rad uppdraget att leverera till Nobelfestligheterna. I år står Vinovativa för den stora festdrycken; champagnen. Nobelstiftelsens champagneval föll i år på den högklassiska firman Franck Bonville.

Vinimportören Vinovativa föräras för andra året i rad uppdraget att leverera till Nobelfestligheterna. I år står Vinovativa för den stora festdrycken; champagnen. Nobelstiftelsens champagneval föll i år på den högklassiska firman Franck Bonville.
– Nobelfesten är en världsunik tillställning i globalt blickfång och därför är det särskilt glädjande att Nobelstiftelsen väljer viner från mindre producenter, säger Mikael Monteil, VD på Vinovativa.

Vinovativa erbjuder ett unikt urval av kvalitetsvin från småskaliga producenter världen över, och har gjort sig kända för sin fingertoppskänsla i att finna de yppersta guldkornen från såväl etablerade aktörer som kaxiga uppstickare.

Champagnefirman Franck Bonville äger 20 hektar vingårdar som alla är klassificerade som Grand Cru. Huvuddelen av dessa ligger i Avize och resterande i grannbyarna Cramant och Oger, dvs. byar enbart planterade med Chardonnaydruvan.

Olivier Bonville, tredje generationens vinmakare och nuvarande ägare, har sett till att firman tillhör de främsta producenterna i denna prestigefyllda vinregion. Husstilen präglas av elegans och finess och har en komplexitet som endast blandningar från flera högkvalitativa vingårdslägen kan ge.

Under Nobelfestligheterna serveras Franck Bonville Grand Cru Sélection (7402, 289 kr) som återfinns i Systembolagets fasta sortiment. Till middagen serveras Franck Bonville Grand Cru Millésime 2005 (94058, 329 kr), tillgänglig på Systembolaget i ytterst begränsad upplaga från den 15 december. Den likaledes utmärkta Franck Bonville Grand Cru Millésime 2006 (77372, 399 kr), finns redan nu tillgänglig i beställningssortimentet.

– Att leverera viner till Nobel är givetvis en stor ära och en otroligt inspirerande utmaning. Förra årets vinval fick ett överväldigande positivt mottagande och vi ser fram emot att uppfylla gästernas förväntningar även i år, säger Jörgen Lindström, Vinovativas inköpschef.

Middagsgästerna i Blå hallen fick förra året avnjuta en mogen röd bordeaux från Chateau La Dominique i St. Emilion till varmrätten. Till desserten serverades Beerenauslese Seewinkel 2006, ett modernt sött vin från flerfaldigt prisbelönta österrikiska producenten Tschida.

Ett av Tschidas söta viner finns att tillgå i Systembolagets beställningssortiment (72221-02, 119 kr). Medlemmar i Vinovativas vinklubb, Vinovativa Fanclub, har dessutom möjlighet att privatimportera just det vin som serverades på Nobelmiddagen 2009: Beerenaulsese Seewinkel 2006.


Pressmeddelandet skickades med MyNewsdesk

Vinovativa erbjuder ett av Sveriges främsta utbud av individuella och karaktärsfulla kvalitetsviner från småskaliga egendomar världen över. Vi riktar oss till dig som tycker att viner skapade av mindre producenter med stor passion för sitt hantverk ger en större upplevelse än massproducerade och industriellt framtagna produkter.

Presskontakt:

Mikael Monteil
Tel: 070-305 99 21
Mail: mikael@vinovativa.se

Mer information och högupplösta bilder finner du i vårt pressrum: www.vinovativa.se/press


Innehåll från Moderna FörsäkringarAnnons

Med tillgänglighet och kompetens i första rummet

Moderna Försäkringar har under många år utmärkt sig genom exceptionell service och tillgänglighet i kombination med kompetens inom skadehantering. Nu har kvittot kommit på att det hårda arbetet har gett resultat: bolaget tog hem topplaceringar i Svenska försäkringsförmedlares förenings senaste branschundersökning. 

Moderna Försäkringar knep första- respektive andraplatsen i de två undersökningskategorierna. För Kajsa Peedu, affärsområdeschef Företag och Industri, är det goda resultatet en välkommen bekräftelse på att bolagets strategi lönar sig. 

– Eftersom vi inte har några egna säljare utan enbart sysslar med förmedlade affärer är det kritiskt att ha en god relation med förmedlarna. Medan vi förvisso alltid har fått väldigt positiv feedback är det väldigt roligt att vi placerade oss så bra i branschundersökningen. Det ger oss ett kvitto på att vi gör rätt. 

Kräver gott samarbete

I undersökningen fick försäkringsförmedlarna också uppge vilka faktorer de ansåg vara avgörande för att ett försäkringsbolag ska vara framgångsrikt och ett förstahandsval. I slutänden utkristalliserades tre ord: skadehantering, tillgänglighet och kompetens, varav alla tre har varit ledord hos Moderna Försäkringar sedan många år. 

– Skadehantering är något som alla försäkringsbolag sysslar med, men det är när skadan faktiskt inträffar som bolagen skiljer sig åt – våra allra nöjdaste kunder är de som faktiskt har råkat ut för skador. Det är när skadan inträffar som vår viktigaste leverans sker.

För att leverera en bra lösning till slutkunderna behövs dock ett gott samarbete mellan de som hanterar skadorna och de som säljer och prissätter försäkringarna, det vill säga underwriters.

– Tillgänglighet och kompetens hänger ihop. Idag är förväntningarna på tillgänglighet oerhört stora och för att kunna möta kundernas och förmedlarnas krav arbetar vi ständigt på att öka vår redan höga kompetensnivå.

Handplockad expertis

Under de senaste tio åren har Företag & Industri växt från noll till 75 personer, var och en handplockad för sin expertis och sitt engagemang. Detta har lagt grunden för just det nära och personliga arbetssätt som kännetecknar Moderna Försäkringar. 

– Vi är måna om alla som sitter hos oss och det finns en daglig kontakt mellan förmedlarna, kunderna och oss. Förmedlarna känner oss vid namn och vet att var och en av våra medarbetare har både kompetens och mandat att fatta egna beslut och rätt att teckna försäkring. Du som förmedlare ska veta vem du ska prata med och vi ska vara enkla att komma i kontakt med. Direktkontakten mellan förmedlaren och våra underwriters är extremt viktig för oss. Vi är verksamma i en förtroendebransch där man gör affärer med de man litar på och därför har vi valt att vara det personliga alternativet, avslutar hon.

Läs mer om Moderna Försäkringar här

FAKTA OM MODERNA FÖRSÄKRINGAR

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden och erbjuder topprankade försäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda, med en organisation som är indelad i affärsområdena; Privat, Företag & Industri, Affinity, Operations, Garanti, Djur, Bilsport & Mc samt Atlantica. 

 

Mer från Moderna Försäkringar

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Moderna Försäkringar och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?