Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -6,3 miljoner kronor (-8,2) under kvartalet. Likvida medel uppgick till 5,3 miljoner kronor (13,6) vid årets utgång.
Antalet nya kontrakterade dörrar under det fjärde kvartalet uppgick till 3.866 (717).
Under helåret har Zaplox ZAPLOX 0,00% Dagens utveckling tecknat ”fler nya kundavtal än någonsin” och därmed utökat bolagets installerade kundbas med över 160 procent, skriver Even Frydenberg, som nyligen gått från tillförordnad till ordinarie vd, i rapporten.
För bolagets USA-verksamhet pekar Even Frydenberg på att kasinomarknaden fortsätter vara en stark marknad.
”I samarbete med partners som Agilysys, Joingo och Oracle Hospitality har vi tecknat många nya avtal under kvartalet. Ett exempel är Little River Casino som valt att addera mobil incheckning och mobila nycklar direkt i deras kasino app – en lösning som nu är drift”, uppger Zaplox-chefen.
Zaplox har implementerat nya målsättningar fram till och med 2022.
”Baserat på marknadsdynamik, trender i efterfrågan och faser i installationer som Zaplox har upplevt under andra halvåret 2020 har vi som mål att öka antalet kontrakterade dörrar under året för att nå åtminstone 70.000 och vid utgången av 2022 åtminstone 150.000 dörrar”, skriver vd.
Bolaget planerar även att driftsätta ett större antal dörrar under 2021 och målet är åtminstone 40.000 aktiva dörrar vid utgången av 2021 samt över 95.000 aktiva dörrar vid utgången av 2022.
En annan målsättning för Zaplox är att generera positivt kassaflöde under andra halvåret 2022, framgår av rapporten.