1515

Vågade nischa sig – gör succé med flamsäkra arbetskläder

TRANEMO. Två gånger om året utsätts hela säljkåren för skriftliga prov. 

Med just höjd kunskapsnivå – samt egna innovationer och ett digert strategiarbete – har Tranemo Advanced Workwear lyckats sy ihop en exportsuccé av flamskyddande arbetskläder.

2010 lanserade Max Larsson, vd för Tranemo Workwear, företagets nya strategi på samtliga marknader. Sedan dess har omsättningen ökat från 140 Mkr till 330 Mkr.
2010 lanserade Max Larsson, vd för Tranemo Workwear, företagets nya strategi på samtliga marknader. Sedan dess har omsättningen ökat från 140 Mkr till 330 Mkr.Foto:Björn Solfors

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?