Annons

Uppstickarnas modell ett stort hot mot jättarna

H&M har haft svårt att hänga med i det snabba skiftet mot e-handel. Onlineandelen växer samtidigt som koncernens lönsamhet haltar. Nu skär bolaget ned i teknikverksamheten samtidigt som konkurrensen är benhård.

”Det är många stormar samtidigt för H&M”, säger Björn Påhlman Spenger, investerare och e-handelsexpert.

Tre experter om framtiden för H&M. På bild syns Emma Hernell, vd på HUI Research.
Tre experter om framtiden för H&M. På bild syns Emma Hernell, vd på HUI Research.Foto:Jesper Frisk; Gabby Jones/Bloomberg

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera