1515

Tysk massdemonstration mot coronarestriktioner

En protest mot coronarestriktioner har enligt polisens siffror samlat minst 17.000 personer i den tyska huvudstaden Berlin, långt färre än de 500.000 som arrangörerna påstått skulle delta.

Foto:Markus Schreiber

Bland deltagarna finns allt från radikala vänsteraktivister och nationalister till vaccinationsmotståndare och konspirationsteoretiker.

”Vi är den andra vågen!” ekade slagorden när folkmassan tågade mot Brandenburger Tor.

Via megafoner uppmanade polisen demonstranterna att hålla 1,5 meters avstånd till varandra, men få tycktes hörsamma instruktionerna.

”Vi kräver en återgång till demokrati. Maskerna som förslavar oss måste bort”, säger en av deltagarna, som nekar att uppge sitt namn.

Demonstrationen har väckt skarpa fördömanden från såväl vanliga Berlinbor som folkvalda politiker. Den socialdemokratiska förbundsdagsledamoten Saskia Esken har stämplat deltagarna som ”covid-ioter”.


Innehåll från FluidoAnnons

Fluido: Nyttjande av kunddata fullt ut ökar vinster och effektivitet

En ökad digitaliseringsmognad i samhället gör att företag och organisationer behöver smarta digitala lösningar för att kunna interagera bättre med sina kunder. Där datadrivna beslut, som baseras på kunddata, leder till bättre affärsbeslut och ökad kundnytta. 

– Vi hjälper våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att omvandla deras digitala medarbetarupplevelse och ge unik kundupplevelse med Salesforce plattform. Lösningar som gör data tillgänglig på rätt plats vid rätt tid, ger en 360-graders vy över kundens data och möjliggör bättre affärsbeslut och ökad kundnöjdhet. Vi har sett bland våra kunder att kundlojaliteten har ökat med 27 procent och kundnöjdheten med 30 procent när man använder sig av Salesforce, berättar Pia Ferm, Service Lead på Fluido.

Fokus på Salesforce plattform

Många företag kommer framöver att behöva ändra sina affärsmodeller för att möta kundernas nya behov. Därför är det viktigt att få ett helhetsperspektiv när man bestämmer sig för att investera i en ny CRM-plattform. Det krävs också en partner som kan ta ett långsiktigt åtagande och utvecklas ihop med kunden. Fluido, som ägs av Infosys, har valt att fokusera på teknikplattformen Salesforce. Det har bland annat lett till att Fluido sitter med som rådgivare i Salesforce egen produktutveckling och att Fluidos kunder snabbt får tillgång till nya tjänster. 

– Vår expertis är en djup förståelse för Salesforce. Med best practise kan vi kombinera företagets data, från försäljning, marknadsföring eller kundlojalitet, affärsprocesser och teknik för att skapa meningsfulla lösningar och skapa framgång för våra kunder. Våra certifierade konsulter täcker allt från rådgivning, verksamhetscoaching, teknisk implementation samt support och förvaltning, säger Glenn Alexandersson, Sales Lead på Fluido. 

Fludio samarbetar idag med kunder inom vitt skilda branscher, såsom tillverkning, finans, försäkring, telekom, utbildning, energi, healthcare, logistik och transport. 

– Finnair och Fluidos experter har arbetat tillsammans som ett mycket bra team, och förändrat hur vi samarbetar med våra kunder och stöder våra agenter. Våra agenter kan nu utmärka sig i sitt arbete med hjälp av Salesforce-plattformen och AppExchange-partner utan att glömma den intelligenta användningen av data, berättar Tuija Makkonen, Head of Customer and People Applications at Finnair.

Expansion i Europa genom lokal närvaro

Med Norden som bas håller Fluido just nu på att expandera i Europa och styrkan, menar Pia Ferm, är bland annat teamets mångfald och att de lokala kontoren är så pass små att de blir agila och lyhörda för kundens önskemål samtidigt som kunden kan dra nytta av den uppbyggda globala kompetens som finns på övriga Fluidokontor och hos Infosys.

Om Fluido

Vi är den ledande partnern för Salesforce-kompetens i norra Europa. Bolaget grundades 2009 och har ca 400 medarbetare i nio länder. Vi ingår sedan 2018 i Infosys-koncernen som bidrar med ytterligare 4400 Salesforce-konsulter, samt 1000 konsulter inom MuleSoft och Tableau. Fluido är experter på kundcentrerade systemstöd för marknadsföring, försäljning, analyser, portaler & kundtjänst. Läs våra kundreferenser eller läs mer om oss på www.fluidogroup.com.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Fluido och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?