ANNONS:
Till Di.se
LÖRDAG 24 FEB Sveriges bästa finanssajt 2017
MENY
START DI TV BÖRS BEVAKNINGAR
ANNONS

Två nyckelpersoner missade H&M:s stora dag

Två av nyckelpersonerna uteblev från H&M:s kapitalmarknadsdag på onsdagen. Både Madeleine Persson och Fredrik Olsson, som tillsammans ansvarar för varumärket H&M, var sjuka och kunde därför inte närvara på scen.

Ett av H&M:s största orosmoment är att försäljningen minskar i jämförbara H&M-butiker. Mer information om hur utvecklingen för varumärket ska vändas var därför hett eftertraktad på kapitalmarknadsdagen. 

Därför var det extra olyckligt att de båda ansvariga för varumärket uteblev på grund av sjukdom på kapitalmarknadsdagen. Informationen uteblev dock inte. Tillsammans fick  marknads- och kommunikationschefen för H&M-varumärket Daniel Herrmann och hans namne Daniel Claesson, som ansvarar för varumärkets affärsutveckling, fylla deras skor. 

"Jag var uppenbarligen inte förstavalet, det var Madeleine. Jag var inte ens andrahandsvalet, det var Fredrik. Jag är inte ens säker på att jag var tredjehandsalternativet, men jag tog chansen när jag fick den i går kväll", inledde Daniel Herrmann och fick på så sätt stämningen i rummet att höjas.