Annons

Trump superspurtar in i kaklet

Valdagen närmar sig och Donald Trump uppträder självsäkert trots att opinionssiffrorna fortfarande talar emot honom. På måndagen besökte han totalt hela fem delstater. Han levererade politiska löften, skämtade och gav också sig själv och sina supportrar tid till eftertanke.

Donald Trump på kampanjmöte i Sarasota, Florida, på måndagen.
Donald Trump på kampanjmöte i Sarasota, Florida, på måndagen.Bild:AP

Donald Trump har dagen innan valdagen 30 procents chans att bli USA:s nästa president, enligt analyssajten Five Thirty Eight. Och han spiller ingen tid för att förbättra de oddsen.

Under måndagsförmiddagen amerikansk tid stod han på scenen i Sarasota, Florida. Där var budskapet bland annat att valet av honom till president är en signal om slutet för "det korrupta etablissemanget i Washington".

Han passade också på att blicka tillbaka på den resa han är ute på.

”Det är sista dagen för vår kampanj. Vem hade anat det här? Vem hade trott på det här? Och vilken kampanj det har varit, också. Vilken kampanj”, sade Trump enligt CNN.

Och det var en segerviss Donald Trump som valtalade.

”Ni får se vad som kommer hända i Pennsylvania, gruvarbetarna kommer gå ut, arbetarna kommer gå ut och stålarbetarna som förlorat sina jobb kommer gå ut.”

Under mötet upptäckte Trump en mask föreställande sig själv som han tog upp på scenen.

”Titta på den här masken”, sa han till publiken i Sarasota. ”Den är vacker. Ser ut precis som jag.”

Han passade även på att skoja om maskens vackra frisyr och han lovade också att stå sida vid sida med folket på Kuba och i Venezuela i deras kamp mot förtrycket. Men stoppet i Florida var bara det första i en mycket hektisk dag

Nästa stopp var Raleigh, North Carolina, därefter Scranton, Penssylvania. Även invånarna i New Hampshire fick en chans att höra Donald Trump en sista gång när han gick på scenen i Manchester. Dagen avslutas sedan i Grand Rapids, Michigan.

Totalt besökte Donald Trump fem delstater, jämfört med Hillary Clintons tre, och han tycks sätta stor prestige i att ofta besöka delstaterna. På mikrobloggen Twitter har han lagt ut en bild med siffror över sina egna och sin motståndare Hillary Clintons besök i swingstaterna Florida, Ohio, Pennsylvania och North Carolina. De fyra staterna har Donald Trump besökt 111 gånger sedan konventet i juli, jämfört med Hillary Clintons 78 besök.

Om Trumps sista kraftansträngning ger resultat återstår att se. Men hans valvaka, "Donald J Trump Victory Party", säger i alla fall något om hans förhoppning. Den kommer hållas i hans hemstat New York på hotellet Hilton Midtown.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från AccountorAnnons

Därför kan företag tjäna på att outsourca sin ekonomi- och löneavdelning

Funktioner för ekonomi och löner är något alla företag behöver ha på plats men det lönar sig inte alltid att axla en egen avdelning. I många fall kan företag istället tjäna på att outsourca avdelningen och frigöra tid som istället kan läggas på affären. Samtidigt säkrar man tillgången till den senaste kompetensen och tekniken. 

I en tid när många företag kämpar för att behålla sina kunder, och hitta nya, har det blivit viktigare än någonsin att lägga tid på sin affär och kapa tidsödande processer. Interna funktioner driver kostnader för både system och personal och att lägga ut sin ekonomi- och lönavdelning kan vara ett strategiskt bra val för företag som vill kunna lägga mer tid på sin kärnverksamhet.

Accountor är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR och hjälper företag att dra nytta av den senaste tekniken inom området så att de kan ligga steget före sina konkurrenter. Detta gör bolaget genom att effektivisera och automatisera kundernas flöden och arbetssätt.

– Vi är en modern, digital byrå som investerar mycket tid i att underlätta för våra kunder genom teknik som robotar och AI-lösningar som skapar en hög och tillförlitlig kvalitet. Det gör att kunderna istället kan bygga sina relationer och bättre förstå sin affär, säger Magnus Högvall, vd på Accountor.  

Helhetserbjudande 

Som en one-stop-shop inom ekonomi och lön kan Accountor bland annat sköta företags löneadministration, redovisning och elektronisk fakturahantering, men också erbjuda kvalificerad löpande rådgivning och rekrytering av personal. Att nyttja detta är en bra strategi om man vill minimera kostnader och risker, menar Magnus Högvall. 

– Genom att outsourca funktioner får ledningen och företaget mer tid att fokusera på sin verksamhet, tillgång till mer modern teknik utan att behöva göra stora investeringar eller genomföra tunga migrationsprojekt. Man får tillgång till kompetens, så inga dyra och kostnadskrävande rekryteringar behövs med allt vad överlämning och inkörning innebär. Jag skulle vilja säga att outsourcing är ett bra sätt att undvika framtida stora kostnader och risker samtidigt som det ger större möjlighet för ledningen att fokusera på att utveckla företaget och affären.

Personliga relationer i fokus

Utöver att hjälpa företag att kunna fokusera på sina kunder lägger Accountor stort värde i att bygga och bevara sina egna relationer med kunderna. Trots att de använder automatisering och AI så är konsulterna en tung del av deras erbjudande, förklarar Magnus Högvall.

– Det är i slutändan människor som upptäcker många saker och kan vara proaktiva och inga robotar kan ersätta dem. Modern teknik höjer kvaliteten och skapar en trygghet som ger en grund där relationen mellan kund och konsult kan byggas. Robotisering gör också att kostnaderna blir mycket mer förutsägbara i leveransen vilket också bidrar till ett ökat förtroende. 

– När Covid-19 började sprida sig i Sverige och vi började få daglig information om bidrag och krispaket märkte vi hur ovärderliga våra medarbetare var i stöttandet av våra kunder. De kunde förklara hur åtgärderna fungerar och användas för deras företag vilket verkligen uppskattades, avslutar han.

Läs mer  

Mer från Accountor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Accountor och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?