ANNONS:
Till Di.se

Tourns omsättning steg mindre än vad bolaget väntat sig

Tourn, som är listade på Spotlight och verksamma inom digital marknadsföring, redovisar ett nettoresultat för det tredje kvartalet 2018 på -1,9 miljoner kronor (0,0).

"Som kommunicerat i föregående rapport så skulle kvartal tre tyngas av diverse engångskostnader som inte är relevanta för verksamheten, samt att bolaget har gjort en del större investeringar i expansionen för att lägga grund till hög en tillväxttakt", uppger vd Robin Stenman.

Rörelseresultatet på justerad ebitda-nivå uppgick till -0,8 miljoner kronor. 

Nettoomsättningen steg till 12,8 miljoner kronor (12,0).

"Omsättningsökningen är lägre än vi förväntat oss, samtidigt som vi ser att vi skapar mer automatiserade intäkter på varje nyanslutna influencer runt om i världen", uppger han.

De totala intäkterna ökade i kvartalet till 14,0 miljoner kronor (12,0).

"Anledningen till att ökningen inte varit större trots stor framgång med vår expansion beror på att vår verksamhet i Sverige än idag motsvarar en stor del av våra intäkter. I Sverige har konkurrensen ökat samt marknaden stabiliserats. Kampanjbokningar i branschen är säsongsbetonad och kvartal tre är en relativt svag period i jämförelse med tidigare samt kommande kvartal fyra", uppger Tourn.

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies