1515

Toppnamn klart för Stockholm Open

Den här veckan skulle Stockholm Open ha spelats. Att årets turnering ställts in stoppar dock inte arrangörerna att jobba vidare inför 2021. I dagarna blev en toppspelare klar: Alexander Zverev, som skrivit på ett tvåårsavtal.

Alexander Zverev
Alexander ZverevFoto:Martin Meissner
Thomas Enqvist
Thomas EnqvistFoto:Matthias Huss

”Det känns jättekul, Zverev är redan en världsstjärna. Han har kvalificerat sig för tredje året i rad till ATP-slutspelet, som han vann 2018, och är rankad 8 i världen trots att han bara är 23 år gammal”, säger turneringsdirektören Thomas Enqvist.

Tyske Alexander Zverev, även kallad Sasha, har vunnit elva ATP-titlar i karriären, men bara en enda i fjol och totalt endast tre inomhus. Han var så sent som tidigare i höstas i final i US Open där han förlorade i en femsetare mot Dominic Thiem efter att ha vunnit de inledande två seten.

Vad är det som gjort att han redan nu väljer att skriva på för spel i Kungliga?
”Det är många orsaker. Stockholm Open är en attraktiv, anrik och prestigefylld tävling. Vi har gett honom en bra och fair deal och det är en bra vecka som passar i hans schema. Sedan känner jag honom personligen, bland annat från när jag har hjälpt Björn Borg i Rod Laver Cup där Sasha varit med i laget”, säger Thomas Enqvist på telefon från hemmet i Aix-en-Provence.

För den tyska stjärnspelaren var det inget svårt beslut.

”Framför allt älskar jag inomhustennis. Det passar mitt spel, både min serve och grundslag. Jag har dessutom spelat i Stockholm tidigare i min proffskarriär, 2015 och 2016, men nu med större erfarenhet i bagaget och som en av de högst rankade hoppas jag kunna ta hem titeln i Stockholm Open”, kommenterar Alexander Zverev.

Thomas Enqvist, som själv vunnit i Kungliga tennishallen tre gånger, 1995, 1996 samt 1999, klev på jobbet som turneringschef i början av året på ett ettårskontrakt.

”Klart att det var trist att vi tvingades ställa in i år, men det var samtidigt ett enkelt val sett i ljuset av vad världen i övrigt går igenom med pandemin.”

Innebär avbrottet att du kommer att ha mer pengar att röra dig med nu för att ta in spelare?
”Nej, det fanns en budget för 2020, men hur totalsumman för nästa år ser ut har jag inte koll på i nuläget. Jag är konsult åt operatören SPG Event (Stureplansgruppen). Min uppgift är att få till ett så starkt attraktivt startfält som möjligt. Jag rekommenderar spelare och förklarar hur jag ser på det, men det är de som ger sitt godkännande.”

Det förekom en del diskussioner i fjol när Zverev inte fick ett wildcard till Stockholm Open trots att han gärna önskade sig det. Vet du vad som hände?
”Jag vet inte hur turerna var egentligen och fick ingen rätsida på det om jag ska vara ärlig. Jag har en bra dialog med Zverevs managerteam och är otroligt nöjd med att vi signat honom nu. Det är kul att starta en relation och att publiken får se honom två år i rad.”


Innehåll från DynavaAnnons

God kundservice ska synas i lönsamheten

Det finns otaliga rapporter och statistik som bekräftar att de e-handlare som har nöjdast kunder har en kombination av en välutvecklad självhjälpsfunktion på sin hemsida kombinerat med en riktigt vass kundservice. Ofta är kundservice den enda mänskliga kontakten en kund har med ett företag och varumärke och kan vara avgörande för vem konsumenten väljer. 

En kort period i den digitala handelns början var konsumenterna riktigt nöjda och NKI-mätningar (nöjdhetsmätningar) slog i taket. Efter ett par år störtdök dessvärre nöjdheten då konsumenterna började efterfråga en personlig service vid problem eller frågor. En kundservice som många e-handlare än idag inte till fullo har implementerat. 

Erfaren nordisk kundservicepartner

E-handelns marknadsandelar ökar konstant och digitala tjänster är större än någonsin. Ett gott kundbemötande är en avgörande konkurrensfördel och kundservice bör finnas tillgänglig då konsumenten behöver hjälp med frågor om bland annat förseningar, leveranstider eller ändringar dygnet runt, årets alla dagar. Dynava är en del av den stora Eniro-koncernen och har jobbat med telefoni i över 100 år. Sedan 20 år erbjuder Dynava, som nordisk kundservice-partner, även kundservicemedarbetare till externa företag som outsourcad kundservice. 

– Vi är verkligen för de digitala tjänsterna men vet att de behöver backas upp med en mänsklig kontakt när man inte själv som konsument kommer vidare eller har en följdfråga på en produkt som man inte kan få svar på online. Vi är stora inom e-handel och energibranschen och är vana vid att snabbt och professionellt bemöta konsumenternas frågor oavsett dag eller tid på dygnet, säger Viktoria Ringlander, Säljchef.

Bättre kundupplevelser med teknik och engagemang

Hon säger vidare att många nya kunder uppskattar den heltäckande IT-expertis som Dynava erbjuder.

– Vi jobbar proaktivt och hjälper gärna våra kunder med ny teknik, bland annat genom att leverera lösningar som matchar deras krav och behov. Oavsett om vi skulle införa bottar för automatisering av bulkfrågor eller använda artificiell intelligens för att stötta våra team så är poängen att vi ska erbjuda en så angenäm kundupplevelse som möjligt. Den upplevelsen kräver både teknik i framkant och ett äkta mänskligt engagemang.

För att kundupplevelsen ska vara den bästa möjliga ser hon att företag måste organisera sin kundservice med sömlös tillgång till flera kanaler samtidigt.

– Det kan exempelvis handla om att kundservice är kopplad till en chatt- och mejlfunktion, samt att det finns möjlighet att ringa in och tala med en livs levande människa. Vår kundservicepersonal har i alla kanaler tillgång till information om kundens ärende och att ha en så integrerad lösning ger en mycket snabbare ärendehantering. Vilket i sin tur ger nöjda kunder, säger Viktoria Ringlander.

Kostnadseffektiv prismodell

Genom att outsourca sin kundservice får företagen en erfaren och duktig kundservicepersonal. Dynava rekryterar internt till externa uppdrag och all personal handplockas för nya uppdrag. Dynava kan skala upp med kort varsel och täcka ett ökat behov vid exempelvis julhandel och semestertider. Prismodellen bygger på att kunden betalar för den aktiva kundservicetid som läggs ner på kunden och inte de faktiska arbetstimmarna. 

– Du betalar alltså för aktiv tid och får med vår hjälp en dedikerad kundservice som alltid är tillgänglig att hantera ärenden på samtliga nordiska språk och engelska, säger Viktoria Ringlander. 

FYRA SNABBA OM DYNAVA 

1) Över 100 års erfarenhet av kundservice.
2) Ingår i Enirokoncernen. Samarbetar med e-handel- och logistikbranschens ledande företag i Norden.
3) Sköter över 13 miljoner unika kundkontakter per år.
4) Har över 400 medarbetare på̊ åtta orter i Sverige och Finland.

Läs mer här  

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dynava och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?