1515

SVT:s nätmaterial retar mediebolagen

SVT:s uppdrag tvingar bolaget att publicera sig på sociala medier, hävdar Jan Helin, programdirektör, på Di:s scen.
”Uppdraget går ut på att nå ut brett och då måste vi nå målgrupper som inte tittar på linjär-tv”, säger han.

SVT:s och public service roll var ämnet för onsdagens första Di-seminarium. Från vänster till höger: Moderatorn PM Nilsson från Dagens industri, Thomas Mattsson, chefredaktör, Expressen, Jan Helin, programdirektör på SVT, Ulf Dernevik från Kulturdepartemenet, Anders Jensen, vd på MTG, och Jeanette Gustafsdotter, vd på Tidningsutgivarna.
SVT:s och public service roll var ämnet för onsdagens första Di-seminarium. Från vänster till höger: Moderatorn PM Nilsson från Dagens industri, Thomas Mattsson, chefredaktör, Expressen, Jan Helin, programdirektör på SVT, Ulf Dernevik från Kulturdepartemenet, Anders Jensen, vd på MTG, och Jeanette Gustafsdotter, vd på Tidningsutgivarna.Bild:Amanda Lindgren

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?