ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Svällande kostnader för digital marknadsföring

Utgifterna för digital marknadsföring i USA och Storbritannien växte i fjol med 44 procent till 52 miljarder dollar, motsvarande cirka 460 miljarder kronor.

Det visar en undersökning gjord av den brittiska revisionsfirman Moore Stephens, enligt Reuters.

Enligt undersökningen innebär de nya siffrorna att utgifterna för digital marknadsföring globalt nu närmar sig 100 miljarder dollar.

Till skillnad från vanliga webbannonser möjliggör digital marknadsföring för företag att rikta sig direkt till konsumenterna genom sociala medier, sökmotoroptimering eller röststyrda assistenter som till exempel Amazons Alexa.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer