1515
Annons

Svällande kostnader för digital marknadsföring

Utgifterna för digital marknadsföring i USA och Storbritannien växte i fjol med 44 procent till 52 miljarder dollar, motsvarande cirka 460 miljarder kronor.

Det visar en undersökning gjord av den brittiska revisionsfirman Moore Stephens, enligt Reuters.

Enligt undersökningen innebär de nya siffrorna att utgifterna för digital marknadsföring globalt nu närmar sig 100 miljarder dollar.

Till skillnad från vanliga webbannonser möjliggör digital marknadsföring för företag att rikta sig direkt till konsumenterna genom sociala medier, sökmotoroptimering eller röststyrda assistenter som till exempel Amazons Alexa.


Kancera ökar förlusten

Forskningsbolaget Kancera redovisar ett rörelseresultat på -11,9 miljoner kronor (-9,0) i det första kvartalet 2022.

Bolaget saknade omsättning i linje med motsvarande kvartal för ett år sedan.

Kassaflödet från den löpande verksamheten var -9,4 miljoner kronor (-9,0) med likvida medel om 96,7 miljoner kronor (45,4) vid rapportperiodens utgång.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?