Annons

Stordalens hotell bjuder på kvinnlig erotik

Under september kan hugade gäster på Petter Stordalens femstjärniga Stockholmshotell Hotel At Six boka rum med en kvinnlig ljuderotikapp som inspiration till njutning för kropp och själ. Det berättar hotellets nya vd Therese Mårtensson.

Therese Mårtensson vd Hotel At Six, och Petter Stordalen.
Therese Mårtensson vd Hotel At Six, och Petter Stordalen.

Vad är en ljuderotikapp?
”Den är som en ljudbok med erotiska berättelser och noveller, men även faktaintervjuer med olika kvinnor.”

Vad är det signifikanta med en ”kvinnlig” erotikapp?
”Att kvinnor och män skapar sinnlighet på olika sätt är väl känt. Appen är skapad av och för kvinnor, och tar upp njutning i vid mening. Egen tid, att ta hand om sig själv, mat och dryck. Kort: att må bra. Vårt samarbete med Ava Stories handlar framför allt om att våra värdegrunder lirar, detta att få vara den man är, älska med den man vill och rätten till sin egen kropp.”

Tänkt målgrupp?
”Alla som tilltalas! Allt från affärskvinnor till småbarnföräldrars möjlighet till en barnfri natt.”

Ekonomiska kalkyler?
”Appen är primärt en gåva till våra gäster, utan ekonomiska mål. At Six är först ut och faller erbjudandet väl ut hoppas jag att appen införs på fler Nordic Choice-hotell.”

Behöver man ta med sig något för att optimera erotikupplevelsen?
”Nej. Alla får en superhemlig goodiebag, där vi har tänkt på det mesta.”

Har du testat själv?
”Jag har hört några av novellerna, men som ny vd har jag fullt upp. Det bokas på för fullt – julfester, företagsevent och framför allt kick off:er. Många företag vill samla sina team, inte bara i höst. Det är mest bokningar för 2022, men även 2023. I och med att restriktionerna hävs 29 september börjar vi nå beläggningssiffror som gällde före pandemin – äntligen!”

Innehåll från SileonAnnons

Banker behöver växla upp tempot när BNPL-marknaden växer

I takt med konsumenternas ökande efterfrågan på flexibla betaltjänster växer marknaden för Buy Now Pay Later (BNPL) snabbt runt om i världen. Samtidigt är det många banker som halkar efter i utvecklingen och riskerar att tappa marknadsandelar om de inte agerar fort.

– Vi ser att bolag som kan erbjuda BNPL-tjänster växer och tar marknadsandelar från retailbankernas kaka där konsumentkredit är en viktig del av verksamheten. Det här gör att alla internationella banker, inklusive de svenska, nu måste börja agera på konsumenternas förändrade köpbeteenden och efterfrågan, och också börja erbjuda BNPL-tjänster, menar David Larsson, vd på Sileon.  

Det pågår ett tydligt skifte på betal- och kreditmarknaden där de yngre generationerna styr efterfrågan på den digitala och flexibla upplevelsen som BNPL-lösningar tillför. Enligt en rapport från Insider Intelligence i februari 2022 väntas marknaden för BNPL-tjänster nå ett transaktionsvärde på 680 miljarder dollar globalt redan år 2025*. Det innebär en fördubbling av den marknadsstorlek man prognostiserade för några år sedan. För att hänga med i trenden bör man dock agera snabbt, något som kan vara utmanande för banker.

– Svårigheterna för bankerna är att möta den här utvecklingen själva, då många av dem sitter fast i gammal, komplex infrastruktur. Det gör att det krävs stora resurser och tunga IT-investeringar för bankerna om de själva internt ska bygga upp en BNPL-plattform, säger David Larsson. 

Kort ”time to market”

Svenska Sileon, som verkar på den internationella marknaden, erbjuder sina kunder en flexibel och innovativ BNPL-plattform. Genom plattformen kan banker få tillgång till en fullt skalbar BNPL-funktionalitet i egen regi. 

– En BNPL-tjänst måste vara flexibel och det måste gå snabbt att få ut erbjudandet till marknaden. Med vår modulära SaaS-lösning kan bankerna lansera sitt BNPL-erbjudande på endast några veckor. Vår tjänst är enkel att använda, fullt skalbar och går att anpassa med olika erbjudanden till olika kundgrupper på olika marknader och i olika länder, förklarar David Larsson. 

Till skillnad från att bygga en BNPL-plattform internt, blir det oftast betydligt snabbare, enklare och billigare för banker att använda Sileons SaaS-lösning. Då BNPL-tjänsten är fullständigt modulär kan Sileons kunder välja om de vill använda delar av den för att utöka sitt eget betalerbjudande eller satsa på en helhetslösning.

– Vi är ganska ensamma om det här erbjudandet på marknaden. Väljer man Sileon får man även en framtidssäkring på köpet, då vi ligger i framkant och ständigt utvecklar tjänsten för att hela tiden möta konsumenternas ständigt föränderliga behov. Våra kunder kan känna sig trygga i att det är det här vi kan och som vi alla verkligen brinner för, avslutar David Larsson.  

Om Sileon

Sileon är ett globalt fintech-bolag som erbjuder en innovativ SaaS-baserad Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, långivare och fintechs. Med Sileons modulära SaaS-lösning får kunder snabbt tillgång till en skalbar, kostnadseffektiv och API-baserad BNPL plattform – i egen regi.

Läs mer här 

*Statistik från Insider Intelligence, publicerad 3 februari 2022

 

Mer från Sileon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sileon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera