1515
Annons

Spotlight tar plats i Di TV:s strålkastarljus

Inför lanseringen av sitt nya varumärke och satsningen på en ny marknad i Danmark har Spotlight Stockmarket valt Di TV som huvudkanal.

Affären är en av årets största för Di TV.

UPPDATERING HOS DOKTORN. Genom ett samarbete med Add Health Media kommer Di TV och Expressen TV att visas på vårdmottagningar.
UPPDATERING HOS DOKTORN. Genom ett samarbete med Add Health Media kommer Di TV och Expressen TV att visas på vårdmottagningar.Bild:Alex Ljungdahl.

Det är den drygt 20 år gamla marknadsplatsen Aktietorget som har stöpts om och därmed byter namn till Spotlight Stockmarket. Lanseringen av det nya varumärket sker med Di TV, som görs i samarbete med Expressen TV, som huvudkanal.

”Vi är stolta över att Spotlight Stockmarket har valt Di TV som rådgivare och huvudkanal för lanseringen av sitt nya varumärke och tjänster”, säger Sölvi Torvik, affärs- och produktchef på Di TV.

Förutom traditionell reklam på internet och i print har Spotlight Stockmarket tillsammans med Di TV producerat filmer där Christina Ploom, chef för marknadsövervakning, berättar om företagets erbjudande.

”Affären är en av de största hittills i år för Di TV. Intresset för Di TV är stort från marknaden. Rörlig kommunikation ligger i tiden, och vi ser helt klart att fler och fler företag väljer att lägga sina reklaminvesteringar hos oss på Di TV”, säger Sölvi Torvik.

Lotta Edling, chefredaktör för Dagens industri, räknar med att det positiva affärsklimatet för Di TV håller i sig.

”Vi har på kort tid fått ett stort genomslag hos Di:s publik och vår journalistik når nu ut även i rörlig form till köpstarka beslutsfattare, aktieintresserade småsparare och entreprenörer. Det är glädjande att allt fler annonsörer uppskattar att finnas i ett sådant premiumsammanhang”, säger hon.

Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen:

”Di TV är Sveriges enda ekonomi-tv-kanal och tittandet ökar hela tiden. Tack vare samarbeten med bland annat CNN Money tillför Di TV också internationella perspektiv, men fokus är förstås börs och andra affärer, och i samarbete med Expressen TV ofta också svensk inrikespolitik.”

Aktietorget bytte på tisdagen namn till Spotlight Stockmarket och lanserade en ny sajt.

Varför väljer Spotlight Stockmarket Di TV som kanal?

”Det känns som ett bra komplement till traditionella medier och ett naturligt val som passar vår nya profil. Spotlight Stock Market kommer att kommunicera mer digitalt och med mer rörligt material”, säger vd:n Peter Gönczi.

Kommer ni också att gå i andra medier för att nå ut med ert budskap?

”Ja, bland annat lanserar vi vår produkt i Danmark och då faller det sig naturligt att kommunicera i danska kanaler. Vi startar en kampanj i dessa kanaler nu, men kommer att ha en något större kampanj i höst när vi lanserar vår nya danska lista”, säger Peter Gönczi. 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?