Rörelseresultatet blev 29,3 miljoner kronor (20,4) och rörelsemarginalen var 14,4 procent (13,9).
Nettoomsättningen uppgick till 203 miljoner kronor (147).
Orderingången var 236 miljoner kronor (162).
”Den positiva resultatutvecklingen är hänförligt till högre omsättning, framför allt från kunder inom sport och e-handel samtidigt som detaljhandelskunderna går bättre när covidrestriktionerna nu lättat. Det gäller de flesta marknader, men särskild positiv utveckling har det varit för våra bolag i England, Portugal och Tyskland. I Portugal investerade vi i ökad produktionskapacitet för ett par år sedan, vilket nu gynnas av att allt fler kunder flyttar sina inköp tillbaka till Europa”, säger vd Krister Magnusson i rapporten.
Bruttomarginalen har samtidigt fått stöd av positiv utveckling i produktionsanläggningar, trots kraftigt ökade råvarupriser, frakter och energibrist i Kina, fortsätter vd:n.
Omsättningen väntas dock påverkas negativt av att ”ett par större kunder” valt en annan leverantör. Å andra sidan har också några nya kunder ”potential att på sikt nå betydande volym”, enligt Krister Magnusson.