Annons

Snacksen lyfte Pepsico

Pepsico redovisar en något högre försäljning för fjärde kvartalet än analytikerna hade väntat sig, tack vare större efterfrågan på bolagets snacks. Pepsico sålde varor för 19,5 miljarder dollar, motsvarande cirka 160 miljarder kronor.

Utöver att tillverka läskedrycker och juice äger Pepsico Frito-Lay, som bland annat tillverkar Cheetos och Doritos.

Bolaget redovisar en förlust efter skatt på 710 miljoner dollar för perioden, vilket inkluderar en engångspost på 2,5 miljarder dollar som hänger ihop med skattereformen i USA, som på sikt väntas gynna bolagen.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?