Annons

Smart Eye minskade rörelseförlusten – försäljningen steg 12 procent

Det First North-listade eyetrackingbolaget Smart Eye redovisar ett rörelseresultat för det andra kvartalet 2020 på -22,9 miljoner kronor (-24,7).

Resultatet efter skatt landade på -23,0 miljoner kronor (-24,8).  

Nettoomsättningen steg med 12 procent till 13,8 miljoner kronor (12,4) under kvartalet. 

Försäljningsökningen beror främst på projektintäkter från den ökande mängden aktiva kundprojekt inom Automotive Solutions, heter det i rapporten.

Rörelsens kostnader är lägre än föregående år beroende på de åtgärder som bolaget har vidtagit för att hantera situationen med corona. 

”Den positiva försäljningsutvecklingen under kvartalet bidrar också till det förbättrade resultatet jämfört med föregående år”, skriver Smart Eye.


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?