1515

Shortcut Medias dotterbolag tillför nytt affärsområde

Shortcut Medias dotterbolag Bond Street Film genomför en inkråmsaffär med Klapp som tillför ett nytt affärsområde inom digital design, app- och webbsideutveckling samt strategi- och analysarbete.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Digitalbyråverksamheten som förvärvas är inriktad på digital design, applikationsutveckling, webbsidor med fokus på användarvänlighet (UX) samt tillhörande strategi- och analysarbete. 

Verksamheten som förvärvas väntas tillföra 4-5 miljoner kronor i omsättning med cirka 10 procents ebita-marginal per år. Total köpeskilling uppgår till 1,7 Mkr för rörelsen på skuldfri basis, med tillträde 30 april.

Betalning erläggs genom 0,6 miljoner kronor i nyemitterade Shortcut-aktier, likvida medel från Shortcuts kassa samt förvärvskredit från SEB.

Affären är ett ytterligare steg mot Shortcut Medias ambition att bli Nordens ledande kreativa partner inom helhetslösningar för filmkommunikation. Förvärvet bidrar även till SMG:s tillväxtplan, som innebär att genom organisk samt förvärvad tillväxt fördubbla verksamhetens storlek från 2020 till 2022. Tillväxtplanen ska innebära en omsättning som innan slutet av 2022 i årstakt överstiger 120 miljoner kronor och ett ebita-resultat om 6-12 miljoner kronor.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?