Så lockar nätverksdrottningen finans- och kändiseliten till Sverige

Hur får man Barack Obama att komma till Stockholm och mingla med Sveriges mäktigaste finans­familjer, it-miljardärer, supermodeller och världsartister?

Natalia Brzezinski, vd för den exklusiva techkonferensen Brilliant Minds, har gått från att inte känna en enda svensk till att bli Sveriges okrönta nätverksdrottning.

Natalia Brzezinski är vd för den exklusiva techkonferensen Brilliant Minds. Till konferensen har hon samlat Barack Obama, Sveriges mäktigaste finansfamiljer, it-miljardärer och världsartister under ett och samma tak.
Natalia Brzezinski är vd för den exklusiva techkonferensen Brilliant Minds. Till konferensen har hon samlat Barack Obama, Sveriges mäktigaste finansfamiljer, it-miljardärer och världsartister under ett och samma tak.
”Det är rätt häftigt när Daniel Ek och Wallenbergfamiljen sitter på våra styrelsemöten och diskuterar vad som kan göras för att förbättra Sve­riges konkurrenskraft. När man gifter ihop ­gammalt och nytt blir det ett fantastiskt äktenskap. Det är då magi uppstår”, säger Natalia Brzezinski.
”Det är rätt häftigt när Daniel Ek och Wallenbergfamiljen sitter på våra styrelsemöten och diskuterar vad som kan göras för att förbättra Sve­riges konkurrenskraft. När man gifter ihop ­gammalt och nytt blir det ett fantastiskt äktenskap. Det är då magi uppstår”, säger Natalia Brzezinski.Foto:Jesper Frisk
2015 var Natalia Brzezinski åter i Stockholm för att bland annat göra intervjuer med framgångsrika kvinnor till sin podd Stand out!.
2015 var Natalia Brzezinski åter i Stockholm för att bland annat göra intervjuer med framgångsrika kvinnor till sin podd Stand out!.Foto:Jack Mikrut

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Innehåll från CRM-Konsulterna i SverigeAnnons

Ta ägandeskap över digitaliseringen

Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna
Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna

Ett CRM-system är ett effektivt IT-stöd som hjälper företag att vårda sina kundrelationer genom att samla in och analysera relevant data för att förstå så mycket som möjligt om kunden. Men tekniken är inte allt. – Det är människorna med hjälp av metod och uppsatta arbetsrutiner som tekniken ska stödja. Går detta inte hand-i-hand blir det en dålig investering, säger Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna.

CRM-Konsulterna grundades 2010 och har sedan dess etablerat sig som en självklar aktör på den svenska CRM-marknaden med Microsoft Dynamics 365 och Power Platform som bas. De arbetar idag utifrån den så kallade mognadsmatrisen, en modell bestående av fem steg som representerar olika mognadsgrader i en organisation. CRM-Konsulterna hjälper kunder att identifiera var de befinner sig i sin digitalisering och hur de ska få med sig organisationen på resan mot de mål som sätts. Men att sikta för högt är inte alltid bäst.

– Det är när organisationen är mogen och arbetar tillsammans med kunden i fokus som det ger effekt. Om man sätter för höga mål riskerar man att inte få med sig människorna upp på trappan i förändringsresan, säger Kathrine.

Ett lyckat digitaliseringsarbete

Den pågående coronapandemin innebär distansarbete för många företag och digitala möten i Teams eller Zoom har blivit vardag. I och med detta kan man ana en övertro till organisationens egen digitalisering, menar Kathrine. Enligt en marknadsundersökning gjord på uppdrag av CRM-Konsulterna anser 60% av de tillfrågade bolagen att de är minst en fyra på en femgradig skala, när det kommer till digitalisering.

– Inte ens Microsoft skattar sig själva så högt. Att vara digital handlar inte bara om att man pratar med varandra digitalt eller har ett digitalt flöde. Digitalisering innebär även att man har tekniken och människor som kan den, automatisering och digitala arbetssätt där man tar bort saker som inte tillför något värde.

CRM-Konsulterna har stor erfarenhet av att hjälpa kunder på just digitaliseringsresan och har identifierat fyra faktorer som är centrala för ett framgångsrikt resultat: ta ägandeskap över digitaliseringen, ta hjälp av rådgivare som ifrågasätter och utmanar, prata med kunden och slutligen: jobba med människorna inom organisationen. 

– Vi är riktigt bra på tekniken också men det räcker inte att installera ett CRM-system och tro att det kommer göra jobbet – man måste förstå varför, kunna följa upp och fråga sig vad som mer kan göras och vilken typ av interaktion kunderna uppskattar, säger Kathrine. Det är lika viktigt att ha en tydlig metod och arbetsrutin på plats, för när allt kommer omkring handlar det om att ge förutsättningar för en nöjd slutkund.

– Vi älskar goda kundupplevelser och som leverantör har man så stora möjligheter att göra ett bra jobb. Vårt mål är att vara så bra vi bara kan för att se till att kundens kund är nöjd med sin leverantör.

Fakta

CRM-Konsulterna Grundades 2010 av Gustaf Westerlund. De är silverpartner till Microsoft och arbetar med Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. Företaget har 25 anställda varav 5 medarbetare med utmärkelsen MVP. 

Läs mer på www.crmkonsulterna.se

Mer från CRM-Konsulterna i Sverige

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med CRM-Konsulterna i Sverige och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?