1515
Annons

Ryss tar striden om ubåtshamn

Di kan avslöja att det finns en rysk spekulant på ubåtshamnen på Gotland som svenska staten förhandlar om att köpa tillbaka. Enligt Di:s källor är det Saaboligarken Vladimir Antonov. Hans bolag leder dessutom budgivningen.

RUSTAR UPP. Det svenska försvaret vill köpa ubåtshamnen på Fårö. På bilden en svensk ubåt ur Gotlandsklassen.
RUSTAR UPP. Det svenska försvaret vill köpa ubåtshamnen på Fårö. På bilden en svensk ubåt ur Gotlandsklassen.Bild:Marit Hommedal

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Flygexpert: SAS-rekonstruktion troligen ”plan B”

Den norska flygexperten Hans Jørgen Elnæs tror att SAS under en längre tid har planerat den ansökan om rekonstruktion, ”Chapter 11”, som presenterades på tisdagen. Han tror också att konkurrenter är redo att ta över SAS flyglinjer om det skulle behövas.

”De bolagen kan agera snabbt om de får möjlighet att ta marknadsandelar från SAS”, säger han i en intervju med Di.

Hans Jørgen Elnæs, norsk flyganalytiker vid egna konsultfirman Winair, bedömer att den nu aktuella rekonstruktionsansökan har planerats under en längre tid, men att målet var att komma överens med piloterna – ett mål som strandade på måndagen. Analytikerns bakgrund: har arbetat sedan 1986 i en rad stora internationella flygbolag, exempelvis Qatar Airways, Ryanair, brasilianska Varig. Arbetar sedan 2016 som flyganalytiker i egen regi.
Hans Jørgen Elnæs, norsk flyganalytiker vid egna konsultfirman Winair, bedömer att den nu aktuella rekonstruktionsansökan har planerats under en längre tid, men att målet var att komma överens med piloterna – ett mål som strandade på måndagen. Analytikerns bakgrund: har arbetat sedan 1986 i en rad stora internationella flygbolag, exempelvis Qatar Airways, Ryanair, brasilianska Varig. Arbetar sedan 2016 som flyganalytiker i egen regi.Foto:Pressbild; TT

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?