”Riktigt spännande” – framgång för Astra Zeneca i ny studie
Efter en nyligen avslutad läkemedelsstudie på Astra Zeneca hoppas företrädare för bolaget att diabetesläkemedlet Forxiga snart ska kunna användas även av patienter med hjärtsvikt.
”Det är en stor och mycket sjuk patientgrupp”, säger forskningsledaren Elisabeth Björk.
Cathrine Hofbauer
Text
Elisabeth Björk, global chef för utvecklingen av läkemedel i sen fas inom områdena hjärta/kärl, diabetes och kronisk njursjukdom på Astra Zeneca.Foto:Catharina Fyrberg
Artikeln är en del av vårt låsta innehåll. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.
Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.
Ta del av villkoren
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev
Betala som
Betalsätt
Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.
Dagens industri är en del av Bonnier News.
Ange ditt företags namn eller organisationsnummer för att hämta adressuppgifter. Hittar du inte ditt företag i sökresultatet? Vänligen ange uppgifterna manuellt.
Innehåll från Journey AgencyAnnons
Digital marknadsföring är avgörande för företagets tillväxt
Den stora digitala omställningen som har skett under de senaste åren gör att företag i dag måste möta sina kunder på nätet för att säkra sin tillväxt. Genom rätt digital marknadsföring kan du på ett effektivt sätt nå både nya och befintliga kunder och säkra din framtida tillväxt.
– Precis som med traditionell marknadsföring kräver digital marknadsföring att du jobbar efter en långsiktig strategi som gör att du syns genom bruset. Gör du det rätt så är digital marknadsföring det absolut mest träffsäkra och kostnadseffektiva sättet att stärka företagets varumärke och öka din försäljning, säger Fredrik Viktorsson, CEO på Journey Agency.
Journey Agency hjälper sina kunder med allt inom digital marknadsföring. Företaget har bland annat hjälpt Moderna djurförsäkringar att öka sin trafik med mer än 500 procent och vann även Svenska SEO-priset inom kategorin Djur 2022. Journey Agency har även hjälpt Haglöfs, som ökat sin organiska intäkt med 117 procent under pågående samarbete.
– Vi har byggt upp en bred kompetens inom digital marknadsföring för både B2B- och B2C-företag och kan hjälpa våra kunder med långsiktiga helhetslösningar. Genom att utnyttja synergieffekter mellan alla kanaler, maximerar vi effekten av all marknadsföring, berättar Fredrik Viktorsson.
SEM, SEO och Webbanalys
Genom smart sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering och webbanalys skapas de bästa förutsättningarna att synas på nätet.
– Genom att mäta och utvärdera kvalitativa och kvantitativa data kan du snabbt förstärka eller förändra dina insatser och nå ett bättre resultat. Analyserna är även mycket viktiga för oss som byrå, för att bättre förstå våra kunders alltmer komplexa verksamheter. Därför gör vi dem för alla kunder, oavsett vilka tjänster de köper, förklarar Fredrik Viktorsson.
Journey Agency blev under 2022 certifierad som ”Great Place To Work”, vilket är viktigt för byrån. De är dessutom nominerade till Årets Byrå 2023.
– Våra kunder kan känna sig trygga i att vi verkligen brinner för våra kunder och för våra medarbetare. Att skapa morgondagens inkluderande och hybrida arbetsplats är ett sätt för oss att säkra spetskompetens och ligga i framkant ut mot våra kunder även framöver, avslutar Fredrik Viktorsson.
Om Journey Agency
Vi är en prisbelönt digital byrå med kontor i Stockholm och Oslo. Vi designar, kodar, kommunicerar och marknadsför fantastiska varumärken och företag till världen. Vi är kreativa, datadrivna och resultatinriktade – och vi hjälper dig att växa. Kontakta oss via se.journeyagency.com för mer information.
Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Journey Agency och ej en artikel av Dagens industri