1515

Reportage: Så ska modeföretagen klara sin största utmaning

 

Just nu är det bland modeföretagen som den största omställningen i handeln sker.  

Butikskedjorna kämpar i motvind med vikande besökstal och höga hyror. Samtidigt skapar nya kundbeteenden möjligheter för dem – och för andra aktörer. 

H&M är ett av flera modeföretag som investerar i externa bolag för att stärka sin e-handel.

H&M:s ordförande Stefan Persson och vd:n Karl-Johan Persson under bolagets första kapitalmarknadsdag någonsin.
H&M:s ordförande Stefan Persson och vd:n Karl-Johan Persson under bolagets första kapitalmarknadsdag någonsin.Foto:Jesper Frisk

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?