1515

Ratosägda Plantagen lanserar e-handel

Växtbutikskedjan Plantagen, som till 99 procent ägs av Ratos, ska lansera e-handel. 

Foto:Jesper Frisk

Satsningen är en del omnikanalsstrategi som Plantagen arbetar efter och som syftar till att ge en förbättrad kundupplevelse som sträcker sig över samtliga kanaler, uppger bolaget. 

E-handeln drar igång under sommaren 2018 med en digital pop up-butik vilket uppges vara en tillfällig näthandel där ett urval av Plantagens sortiment erbjuds med hemleverans i Stockholms-området, i Uppsala och i Oslo-området. 

Butikerna i Barkarby respektive Skedsmo fungerar som logistikhubbar.

Andra delar i butikskedjans utvecklingsarbete är bland annat att Plantagens mer traditionella stora varuhus omdisponeras, småbutiker öppnas och produktutbudet utvidgas. Under våren 2018 har sex nya butiker öppnat i Sverige och expansionen fortsätter med fem till tio nya butiker per år de närmaste åren. 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?