1515

Proffsets 6 tips: Maxa försäljningen via Linkedin

Kunderna finns på Linkedin. Det hävdar entreprenören Johan Åberg, vd för Next State, som i dag ser det sociala nätverket som sin och företagets primära säljkanal. Här är hans tips för att slå mynt av karriärplattformen som många säljare inte förstår sig på. 

”Når du fel människor spelar det ingen roll hur många de är.”

Johan Åberg är vd och grundare av kommunikationsbyrån Next State.
Johan Åberg är vd och grundare av kommunikationsbyrån Next State.Foto:Jesper Frisk/AP
Entreprenören Johan Åberg, grundare av kommunikationsbyrån Next State, har nära 25.000 följare på Linkedin – som numera är hans främsta säljkanal.
Entreprenören Johan Åberg, grundare av kommunikationsbyrån Next State, har nära 25.000 följare på Linkedin – som numera är hans främsta säljkanal.
Foto:Jesper Frisk

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?