Proffsens sju råd för maxad försäljning – gör inte som Klarna

Positionera bolaget som en fältherre, överraska missnöjda kunder och var sparsam med erbjudanden. Varumärkesexperterna Hanna Rydholm och Sofia Larsén jobbar med bolag som Live Nation och Mr Cake. Nu delar de med sig av proffsdragen för att lyckas med bolagets digitala försäljning. 

Sofia Larsén och Hanna Rydholm är grundare av designstudion Nudla.
Sofia Larsén och Hanna Rydholm är grundare av designstudion Nudla.Foto:Jack Mikrut

Hanna Rydholm och Sofia Larsén är grundare av designstudion Nudla som hjälper företag att strama upp sina varumärken i digitala kanaler. På kundlistan finns bland annat havremjölkstillverkaren Oatly, spritjätten Absolut, konsertbolaget Live Nation och konditoriet Mr Cake. 

Här är deras bästa tips för ett helgjutet varumärke som ger robust och långsiktig skjuts åt företagets digitala försäljning. 

Nudla har bland annat jobbat med spritjätten Absolut.
Nudla har bland annat jobbat med spritjätten Absolut.Foto:Jack Mikrut

 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?