1515

Omsättningslyft för Online Brands Nordic: ”Ihållande stark tillväxttrend”

Online Brands Nordics, som driver e-butiker för främst mattor, redovisar en nettoomsättning på 32,4 miljoner kronor i det fjärde kvartalet 2021, jämfört med 21,7 miljoner motsvarande period i fjol.

”Beaktat den starka generella tillväxten för e-handel som noterades under det andra och tredje kvartalet 2020 efter utbrottet av Covid-19 anses den fortsatt höga tillväxttakten om 49 procent vara bevis på en ihållande stark tillväxttrend för bolaget”, heter det i delårsrapporten.

Den organiska tillväxten i Trendcarpet var 51 procent i kvartalet, Hatshop växte 17 procent medan den tillkommande omsättningen från Victorins bidrog med cirka 6 procent.

Ebitda-resultatet före avskrivningar och finansiella poster uppgick till -2,8 miljoner kronor (2,6). Justerat för transaktionsrelaterade engångskostnader om 6,2 miljoner blev ebitda 3,5 miljoner kronor. 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?