"Det tredje kvartalet har vårt samarbete med Metro Media House kommit i gång på allvar och vi ser äntligen en positiv tillväxt i vår mobilprodukt", kommenterar tillförordnad vd Martin Litborn.
Arbetet med att få kontroll på kostnadsmassan har gett resultat.
"Den kostnadskostym bolaget har haft tidigare har inte legat i linje med bolagets förutsättningar och nu har den kommit ner till en nivå som ger bolaget bättre förutsättningar att växa", säger Martin Litborn.
Han säger att oktober blev den bästa månaden sedan 2016 både sett till omsättning och tillväxt i antalet mobilabonnemang.
Bolaget meddelade tidigare på fredagsmorgonen en emission på upp till 30 miljoner kronor.
"Dessvärre på grund av bolagets tuffa finansiella förutsättningar, till stor del uppbyggd av dyr bryggfinansiering, klarar vi inte av att hålla den tillväxttakt och nå alla utsatta mål. Därför måste vi skapa de rätta förutsättningar för den kommande perioden och bolagets framtid", kommenterar Martin Litborn beslutet om emission.