1515

Ökad förlust för Smart Eye – ”i linje med plan”

Det First North-listade eyetracking-bolaget Smart Eye redovisar ett rörelseresultat för det tredje kvartalet 2019 på -23,6 miljoner kronor (-9,8). 

”Rörelsens kostnader är i linje med plan och avspeglar den fortsatta satsningen för att leverera på vunna kontrakt samt hantera den stora mängden av pågående upphandlingar”, skriver Smart Eye i rapporten.

Nettoomsättningen sjönk med 19 procent till 12,3 miljoner kronor (15,2).

De likvida medlen uppgick till 186 miljoner kronor per den 30 september.

Det totala estimerade värdet av Smart Eyes hittills kommunicerade 53 design wins (45) uppgår för närvarande till minst 1.350 miljoner kronor över produktlivscykeln (1.150).

Om bolagets system skulle implementeras i alla bilmodeller i de plattformar där Smart Eye har erhållit design wins hos de 8 biltillverkare där detta har kommunicerats (8) uppgår det estimerade värdet för närvarande till minst 2.650 miljoner kronor sett över produktlivscykeln (2.650).


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?