1515

Ökad förlust för Adverty i tredje kvartalet

Adverty, som arbetar med teknik för displayannonsering, hade under det tredje kvartalet intäkter som uppgick till 1,0 miljoner kronor (0,2).

Rörelseresultatet uppgick till -5,9 miljoner kronor (-3,1). Resultatet per aktie uppgick till -0,26 (-0,20).

”Med det faktum att det tredje kvartalet med två sommarmånader inkluderat anses som ett av årets sämre intäktskvartal, så ser vi ändå en ökning mot föregående kvartal med 19 procent. Vi visar på en stark intäktsström och att kurvan pekar åt rätt håll”, skriver vd Tobias Knutsson i rapporten. 

Han skriver vidare att bolaget inte ger några intäktsprognoser, men att det fjärde kvartalet har börjat ”urstarkt” och redan passerat det tredje kvartalets intäkter. 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?