Annons

Nya mål för Speqta – siktar på att omsätta 600 miljoner 2022

Speqta, som tidigare hette My Taste och som är verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring, släpper nya finansiella mål i samband med bolagets rapport för det fjärde kvartalet. 

Bolaget siktar på att nå en omsättning om 600 miljoner kronor år 2022 och då ha en ebitda-marginal om minst 20 procent. Tillväxten ska se både organiskt och med för förvärv. Bolaget betonar att det inte avser att ge någon utdelning fram till 2022. 

”Speqta har tagit två stora strategiska kliv. Vi har förvärvat finska Rahalaitos och lanserat vår nya AI-baserade tjänst för e-handlare. Samtidigt rapporterar vi vårt finansiellt sett starkaste år någonsin, och lägger därmed en bra grund för fortsatt lönsam tillväxt”, skriver bolagets vd Fredrik Lindros i rapporten.  

Under 2019 omsatte bolaget 102 miljoner kronor, motsvarande en tillväxt på 72 procent, och hade en justerad ebitda-marginal på 18 procent. 

I det fjärde kvartalet enskilt uppgick intäkterna till 27,4 miljoner kronor, en ökning med 32 procent. Ebitda-resultatet var 4,1 miljoner kronor, motsvarande en marginal på 15 procent. 


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?