ANNONS:
Till Di.se
LÖRDAG 21 OKT Sveriges bästa finanssajt 2017
MENY
START DI TV BÖRS & MARKNAD
Start Nyheter

Ny mätning – Di ökar räckvidden: "Ingen slump"

  • Foto: Helena Fahleson

Dagens industri fortsätter växa och ökar sin räckvidd med 2 procent. Det visar nya siffror från Orvesto Konsument.

 

”Väldigt roligt och ytterligare ett bevis på att läsarna verkligen uppskattar det vi gör”, säger Lotta Edling, chefredaktör och ansvarig utgivare.

Dagens industri når ut till 495 000 läsare. Det är den totala räckvidden enligt färska siffror från Orvesto Konsument. Total räckvidd innebär att hänsyn tas till både digital läsning, som är 235 000 läsare, och papperstidningen Dagens industri.

Med print når Di 313 000 läsare, vilket är en ökning av räckvidden med 2 procent jämfört med motsvarande mätning hösten 2016.

”Framgång är ingen slump. Våra otroligt duktiga medarbetare gör Sveriges bästa och viktigaste ekonomijournalistik och det bästa beviset på det är att efterfrågan på vår journalistik fortsätter öka.”

”Vår övergripande ambition att leverera exklusiva nyheter och alltid ge läsarna affärsnytta lönar sig”, säger Lotta Edling.

”Parallellt utvecklar vi oss ständigt, i höst till exempel genom lanseringen av Di TV och vår förstärkta bevakning av techjättarna i Silicon Valley genom Andreas Cervenka. Att vi hela tiden tar nya steg bidrar också till att läsarna känner att vi ligger i framkant.”

Di:s helgmagasin Di Weekend noterar en räckvidd på 285 000, en uppgång med 1 procent. Det fördjupande magasinet Di Dimension når nu 174 000 läsare, i princip oförändrat jämfört med mätningen för ett år sedan.

Räckvidden för morgontidningarna (print) Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet var enligt Orvesto 612 000 respektive 380 000.

Av tidskrifter inriktade mot ekonomi visar Veckans Affärer upp en räckvidd på 59 000 och Privata Affärer noterar 151 000 i print.

Undersökningen genomfördes under perioden 1 maj till 31 augusti och 13 115 person deltog. Bakom Orvesto Konsument står analysföretaget Kantar Sifo.

Tyck till