1515

Nu når Di TV ännu fler resenärer

Di TV fortsätter att växa och tar nu plats på tv-skärmarna hos fler buss- och tågbolag runt om i Sverige. 

Genom nya samarbeten får resenärer i områden kring Göteborg, Malmö, Karlstad och delar av norra Sverige tillgång till de senaste nyheterna om börs, finans och världsekonomi under sina resor.

Foto:Henrik Jansson

Sveriges nya ekonomi-tv-kanal Di TV syns nu på ännu fler ställen runt om i landet. 

Efter att tillsammans med Expressen TV ha levererat nyheter till Arlanda Express-tågen samt till skärmar på Swedavias flygplatser, bland annat Arlanda, Landvetter och Sturup, knyts nu nya samarbeten. 

Colibri Gruppen, som ansvarar för innehållet på tv-skärmarna hos Västtrafik, Skånetrafiken och Norrtåg, har valt Di TV/Expressen TV som leverantör av nyheter.

”Våra 120 miljoner resenärer om året utgör ett gränssnitt av hela samhället och ekonomi är en del av din vardag, oavsett om du har pengar på börsen eller var du har dem, alla har pensionssparande på ett eller annat sätt och ekonomin är en stor del av din vardag. Det gör Di TV aktuellt för alla”, säger Stefan Nilsson, vd för Colibri Gruppen. 

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige, Skånetrafiken omfattar bland annat Öresundståg, Påga- och Krösatågen samt region- och stadsbussar i Skåne. Norrtåg ansvarar för dagtågtrafik i norra Sverige.

Genom det nya samarbetet etablerar sig Di därmed även med rörlig bild i regioner som traditionellt är starka Di-fästen.

”Di har en unik ställning som rikstäckande morgontidning. Vi speglar hela landets näringsliv och de här regionerna är viktiga för oss eftersom vi har många läsare där. Det känns roligt att kunna nå de läsare som vi redan har, och också kunna nå ut med Di TV till en ny publik”, säger Lotta Edling, chefredaktör för Di.

Sändningarna, som är ljudlösa och uppdateras löpande under dagen, erbjuder förutom affärsnyheter från Di TV även de senaste inrikes- och utrikesnyheterna, samt nöje, sport och väder från Expressen TV.

Ytterligare ett samarbete gäller sändningar hos Karlstadsbuss.

”Ekonominyheter från Di TV bidrar till bredden av kategorier och ger en rapportering som vi inte har haft tidigare”, säger Johan Posse, vd för Geosignage Sverige.

Mathias Lindgren, ansvarig för affärsutveckling på Karlstadsbuss, ser tv på bussarna som ett viktigt inslag för att få nöjda kunder.

”Vi vet från kundundersökningar att infotainment är uppskattat bland våra kunder och en starkt bidragande orsak till att vi har Sveriges mest nöjda bussresenärer.”

För Di TV, som de senaste månaderna har lanserat nya program som Di Kvällskoll och Closing Bell, är samarbetena strategiskt viktiga.

”Vi ser ett konstant ökat tittande på våra egna plattformar – Di.se, Expressen.se och Dina Pengar.se – men vi har en tydlig ambition att nå ut bredare än så. Vi är väldigt stolta och glada över att vara utvalda som partners till Colibri Gruppen och Geosignage”, säger Lotta Edling.

Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen TV, gläder sig åt de nya samarbetena.

”Möjligheten att informera flyg-, tåg- och bussresenärer med senaste nytt från Di TV och Expressen, som börskurser eller sportresultat eller vad som händer runt om i världen, är inspirerande. Samarbetet med den internationella nyhetskanalen CNN gör också att vi har tillgång till unika tv-bilder”, säger han.

Även Kenneth Eriksson, affärsutvecklare på Expressen, är nöjd.

”Vi tror på samarbeten och partnerskap för att skapa nya värden för läsare och tittare. Därför är vi extra glada över att så många nya företag ger Di och Expressen, två av Sveriges starkaste mediehus, förtroendet att förse deras kunder med senaste nytt från Sverige och världen.”


Innehåll från LogitechAnnons

Sätt standarden för en hybrid arbetsplats – med rätt verktyg

Christan Ahlberg, Head of Logitech Nordics.
Christan Ahlberg, Head of Logitech Nordics.

Definitionen av vår arbetsplats har förändrats, och i och med det ställs nya krav på företag och deras medarbetare.  För att skapa en välmående arbetsplats till sina anställda, som oavsett var man befinner sig, leder till hög prestation, god kommunikationsförmåga och kreativitet, krävs bra verktyg. De här verktygen tillhandahåller Logitech. 

När pandemin plötsligt slog till och arbetet flyttades hem fick företag och medarbetare snabbt anpassa sig till en ny vardag. En vardag som även efter pandemin lär fortsätta . Med den vardagen krävs optimala lösningar och verktyg för ett fortsatt effektivt arbetsflöde. 

Logitech har ända sedan 1981 tillgodosett företag och privatpersoner med verktyg för en bättre upplevelse i en digital värld och är i dag kända för deras breda sortiment av kringutrustning som tangentbord, mikrofoner, webbkameror och datormöss. 

– När pandemin slog till märkte vi ett drastisk ökat behov av våra produkter, man ville skapa en bra arbetsplats på hemmaplan vilket bland annat innebär en bra webbkamera och mikrofon för sina videomöten, säger Christan Ahlberg, Head of Logitech Nordics. 

Lösningar för alla arbetsplatser

Logitech analyserar och undersöker ständigt dagens och framtidens behov för att därefter utveckla produkter som möter de behoven. Oavsett om man jobbar på kontor eller hemma, med något som ständigt kräver kommunikation med kollegor eller som kräver fokus och kreativitet finns verktygen hos Logitech. 

 – I framtiden lär fler ha en hybrid arbetsplats där hemmakontoret är den primära arbetsplatsen och kontorets syfte kommer främja det sociala mötet, och det kan vara ett kontor utan avsedda skrivbordsplatser. Här är det en fördel med våra trådlösa tangentbord, mikrofoner eller webbkameror som man enkelt kopplar till en dator eller skärm. Dessutom är de lätta att bära med sig, plocka undan och förvara, även en fördel om man jobbar med en liten yta på hemmaplan, säger Christan Ahlberg och fortsätter:

– Håller man i mycket videokonferenser eller liknande har vi även verktygen för att hålla en konferens i hög kvalité med verktyg som är lätta att koppla in och komma igång med. Verktyg som både är anpassade för styrelserummet och hemmakontoret. Jag tror vi alla varit med om det där lite styltiga videomötet när en mikrofon inte startar eller med en dålig och oskarp bild, något som drar ner kvalitén rejält. 

För en bättre hälsa

Vi människor är sociala varelser och behöver mötas. Företag måste därför tillgodose sin personal med både en yta för spontana fysiska möten men även verktyg för att enkelt kunna utbyta information och kommunicera digitalt. En omställning som även sker på Logitechs egna kontor där man nu skapar samlingsytor för personalen samtidigt som man ser till att de har allt de behöver för att jobba effektivt på hemmaplan. 

– En annan viktig faktor är personalens fysiska hälsa. Sitter man hemma krummad över en laptop kommer det efter en tid innebära slitage på nacke, rygg och handleder. Därför har vi kringutrustning med stort fokus på ergonomi där ett tangentbord eller en mus ser till att händer, handleder och underarmar hamnar i en mer naturlig position och på så sätt avlastar överkroppen, avslutar Christian Ahlberg. 

Om Logitech

Logitech är ett schweiziskt företag som fokuserar på innovation och kvalitet. Vi designar produkter och upplevelser för att underlätta människors vardag. Logitech grundades 1981 i Lausanne, Schweiz. Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Ultimate Ears, Jaybird, Blue Microphones och Streamlabs är alla varumärken som är en del av Logitech.

Läs mer på logitech.com/sv  

 

Mer från Logitech

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Logitech och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?