1515

Nordkorea-kris enar Kina, Sydkorea och Japan

Kina, Sydkorea och Japan har enats om att stärka samarbetet för att kunna hantera problemen med sin lynniga granne Nordkorea på ett fredligt sätt.

Samtidigt attackerar Nordkorea återigen USA:s president Donald Trump.

GAV ORDERN. Uppskjutningen gjordes på order av landets ledare Kim Jong-Un.
GAV ORDERN. Uppskjutningen gjordes på order av landets ledare Kim Jong-Un.Bild:TT

Kinesiske presidenten Xi Jinping och hans sydkoreanske kollega Moon Jae-In hade överläggningar i samband med Apec-mötet i Vietnam. De enades om att stärka det strategiska samarbetet på alla nivåer för att kunna hantera krisen kring Nordkorea på ett stabilt och fredligt sätt, säger Yoon Young-Chan, talesperson för Sydkoreas president. President Xi manade också sin kollega att återuppta dialogen med Pyongyang.

Presidenterna har också ekonomiska orsaker att närma sig varandra. Kinesiska och sydkoreanska företag har lidit av en årslång konflikt kring utplaceringen av det amerikanska robotförsvarssystemet THAAD i Sydkorea.

Xi träffade också Japans premiärminister Shinzo Abe vid mötet. Även mellan dessa länder har det gnisslat betänkligt — bland annat i territoriella konflikter — men nu tycks Nordkorea-krisen sammanföra även dem. Efter mötet sade Abe att samarbetet kring Nordkorea ska fördjupas, att ländernas militär ska börja kommunicera bättre samt att de båda ledarna ska besöka varandras länder.

"I slutet av mötet sade president Xi att det här är ett möte som markerar en nystart för relationerna mellan Japan och Kina. Jag känner helt på samma sätt", säger Abe.

Samtidigt går Nordkorea till attack. Utrikesdepartementet skriver enligt statliga nyhetsbyrån KCNA i ett uttalande att Trump är en krigshetsare som vill ha en väpnad konflikt på Koreahalvön. Under sin pågående Asienresa har Trump enligt Pyongyang visat att hans ambitioner är allt annat än fredliga.

"Under sitt besök har Trump blottlagt sin sanna natur som en förstörare av världsfreden. Han tigger om ett kärnvapenkrig på Koreahalvön", skriver departementet.


Innehåll från GenesysAnnons

Hur man skapar en digital kundservice-strategi inom banksektorn

COVID-19-pandemin har haft en varaktig inverkan på hur kunder interagerar med sina banker. Kunder behöver fortfarande hjälp men är ofta begränsade till att använda digitala kanaler. Hur gör man då för att hjälpa kunder lika bra digitalt?

Konsumenter har redan sedan tidigare ökade förväntningar på kommunikation via digitala kanaler. Ett växande antal konsumenter föredrar numera chatt, sms eller meddelande-appar istället för att inleda sin första kontakt över telefon. Och även e-post är fortfarande en populär metod för konsumenter att interagera med sin bank.

Om du arbetar för en finansiell institution som har kämpat för att hålla jämna steg med all denna förändring är du inte ensam. Här är två viktiga faktorer som kan hjälpa er med framgångsrika digitala kundengagemang.

1. Använd information om kunderna som grund för val av nya kanaler

Att bara skruva på nya kanaler är inte rätt metod. Användandet av nya digitala kanaler misslyckas ofta när designen härrör från dina interna mål och inte tar hänsyn till dina kunders behov. Genesys erfarenhet från att ha samarbetat med många finansinstitut har visat att du kan uppnå resultat snabbare och bättre framsteg när du använder kundfokuserad designteknik.

Att använda en molnlösning för sin kundservice gör det enklare att addera nya kanaler kunderna efterfrågar, vilket möjliggör en strategi som alltid börjar med dina kunders behov. Genesys molnlösning är en allt-i-ett plattform där valen är många och enkla att välja till. 

2. Tänk stort men börja smått

Definiera vilka kanaler som är viktigast för era kunder. Börja där och skapa erfarenhet efter erfarenhet tills dessa val blir en del av ditt varumärke. När ni behärskar grunderna är ni så redo att utforska mer avancerade användningsområden.

Börja till exempel med att bygga förtroende genom att dirigera enkla chattinteraktioner till agenter. När den interaktionen blir naturlig för kunden, fundera på att lägga till co-browsing så att dina kunder kan klicka på knappen ”Dela nu” för att även dela skärm med agenten. Efter det kan även AI-botar hjälpa er med att hantera enklare ärenden, och ge kunden snabba svar.

När du är redo att ta er kundservice till nästa nivå, rulla ut prediktivt engagemang med AI för att förstå och förebygga när en kund ser ut att överge din webbplats. Då kan dina agenter proaktivt nå ut och istället skapa en glad, lojal kund. Det är vid denna tidpunkt som du verkligen kan leverera empati genom alla dina digitala kanaler och skapa exceptionella kundupplevelser.

Läs om de senaste trenderna inom finans-sektorn i e-boken ”Den uppkopplade kundens era”

Om Genesys

Varje år levererar Genesys® över 70 miljarder kundupplevelser åt företag av alla storlekar i över 100 länder. Med hjälp av kraften i molnet och utveckling inom AI hjälper vi till att förbättra kundservice-upplevelser i alla kanaler för våra kunders kunder och medarbetare. Läs mer på www.genesys.com/se eller ring oss på 08-44 68 07 78

 

Mer från Genesys

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Genesys och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?