1515

New York: Små rörelser i börsöppningen

New York-börserna öppnade med mycket små rörelser under onsdagen efter rekordnoteringarna tidigare under veckan. I nyhetsflödet syntes rapporter om att Donald Trumps rådgivare har levererat en förslagslista med kandidater till ny fed-chef.

Vid 17-tiden var Dow Jones Industrial Average upp 0,1 procent till nivån 22.663. Det bredare S&P 500 låg stilla vid 2.535. Nasdaqs kompositindex backade 0,1 procent till nivån 6.528.

Dessutom sjönk antalet anställningar i den privata sektorn 135.000 i september, vilket var helt i linje med förväntningarna. Utfallet för månaden innan låg på plus 237.000.

På aktiefronten sågs stora rörelser bland läkemedelsbolagen. Mylan avancerade 20 procent medan Teva i sin tur föll 14 procent på beskedet att Mylan fått godkänt i USA för att sälja det första generiska preparatet av Tevas toppsäljande ms-preparat Copaxone.

Tesla handlades upp 2,6 procent till 357 dollar. Nomura har inlett bevakning av elbilsleverantören med en köprekommendation och en riktkurs på 500 dollar.

Google väntas vid ett lanseringsevenemang i San Francisco på onsdagen visa sina nya smartphones Pixel 2 och Pixel 2 XL, vid sidan av en ny "Home mini"-högtalare och en "Pixelbook" laptop.

Teknikjätten Apple handlades ned 1 procent efter nya uppgifter om att Iphone X försenas. Enligt sajten Brightwire kan den nya flaggskeppsprodukten försenas till i december, från att ursprungligen ha varit tänkt att börja säljas i november.

Nyheter om krav från EU tyngde också Apple och Amazon. EU-kommissionen har slagit fast att Luxemburg gett Amazon omkring 250 miljoner euro i olagliga statsstöd i form av skattefördelar. EU stämmer också Irland för att landet inte har krävt tillbaka olagliga statsstöd på 13 miljarder euro från Apple.

Office Depot tappade 17 procent efter en vinstvarning för helåret 2017.

Pepsi sjönk 0,3 procent efter att läsktillverkaren presenterade ett svagare resultat än förväntat.

Konsensusprognosen inför fredagens officiella arbetsmarknadsrapport pekar mot att antalet sysselsatta totalt ska ha ökat med 80.000 i september jämfört med månaden före, med en ökning på 74.000 i privat sektor.

Senare på onsdagen, klockan 21.15 svensk tid, talar Fed-chefen Janet Yellen om community banking.


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?