ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

My Taste nära dubblering av omsättning i första kvartalet

My Taste, som är verksamt inom prestationsbaserad marknadsföring och som ska byta namn till Speqta, redovisar en omsättning på 23,4 miljoner kronor (12,0), motsvarande en ökning om 94 procent. 

Ebitda-resultatet var 4,0 miljoner kronor (0,7) samtidigt som rörelseresultatet landade på 0,6 miljoner kronor (-2,1). 

Resultatet före skatt var -0,4 miljoner kronor (-2,6). 

"Det första kvartalet var både händelserikt och framgångsrikt. Tillväxten var starka 94 procent, varav 70 procentenheter var organisk tillväxt, med en justerad ebitda-marginal på 19 procent", skriver bolagets vd Andereas Friis i rapporten.

"Namnbytet som genomfördes efter kvartalets utgång är en bekräftelse på att vår strategiförändring - från att vara ett bolag primärt inom matsegmentet till att ha siktet inställt på att bli en ledande aktör inom prestationsbaserad marknadsföring online för en rad olika vertikaler - är genomförd", skriver han vidare. 

Optimizer Invest, tidigare storägare i Catena Media, köpte aktier i My Taste under 2018. 

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies