Misstagen som får företagets nya webbplats att haverera

En webbplats för miljontals kronor kan floppa totalt och hota hela företagets intäktsmodell. Enligt en kartläggning har exempelvis SAS nya sajt tappat 30 procent av sin forna söktrafik. Orsaken är slarv och misstag, säger sökmotorexperten som pekar ut de vanligaste fällorna när företag bygger om hemsidan. 

Sökmotorexperten Christian Rudolf, vd och grundare av Top Dog.
Sökmotorexperten Christian Rudolf, vd och grundare av Top Dog.Foto:Privat

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?