Annons

Minskad omsättning och ökad förlust för Online Brands Nordic

Intäkterna för First North-listade Online Brands Nordics, som driver e-butiker för smycken, minskade i det tredje kvartalet 2020 till 3,6 miljoner kronor från 4,8 miljoner kronor under motsvarande kvartal 2019.

”Den pågående pandemin i kombination av ansträngd likviditet resulterade att bolaget inte kunde köpa in tillräckligt med attraktiva varor i önskad volym vilket även påverkat e-handeln”, skriver bolaget i sin delårsrapport.

Ebitda-resultatet försämrades till -0,9 miljoner kronor (-0,4).

I september ansökte och beviljades bolaget samt samtliga dotterbolag förlängd företagsrekonstruktion fram till den 10 december 2020.


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?