1515

MenuCard femdubblar kundunderlag genom partnerskap med dansk kedja

Aktietorgsbolaget MenuCard uppger i ett pressmeddelande att bolaget har ingått ett avtal med den rikstäckande danska butikskedjan Matas om att en partner-version av MenuCard-tjänsten ska göras tillgänglig för medlemmarna i Matas lojalitetsprogram, Club Matas. 

Club Matas är en av Danmarks största medlemsorganisationer med över 1,7 miljoner medlemmar, vilket innebär att MenuCards kundunderlag (antal personer som är tillgängliga och som får MenuCards service erbjuden) ökas till cirka 2 miljoner från 0,4 miljoner.

Detta motsvarar en mycket stor del av den samlade danska marknaden, uppger bolaget. MenuCard upplever fortsatt tillväxt på alla viktiga parametrar och avtalet med Matas är det senaste i raden av nyheter som lägger grund till fortsatt kraftig tillväxt under andra halvåret 2017, heter det.

I Club Matas-avtalet realiserar MenuCard en intjäning per transaktion på restauranger som är i nivå med, eller större än, den existerande MenuCard-basmodellen där intjäningen är 3-5 procent av bruttoomsättningen.

"Styrelsen bedömer att detta avtal kan få stor betydelse för MenuCard, både i form av ökad volym och intjäning, ett större värdeskapande för deltagande restauranger och ett ännu starkare marknadsledarskap i Danmark. Styrelsen bedömer också avtalet som en genväg till expansion i andra storstäder och länder, eftersom en liknande partner-modell för andra medlemsorganisationer skulle kunna etableras med liknande framtida partners i andra länder", uppger bolaget.

MenuCard meddelar även att man under juni bland annat nådde nya rekord gällande restaurangomsättning före och efter rabatter och antal restaurangbesök hanterade i MenuCard-systemet under en månad.Samtidigt anslöts fler än 100 nya MenuCard-användare per dag under vissa dagar i juni 2017, vilket är en markant ökning jämfört med tidigare månader.

"Styrelsen bedömer att MenuCard står inför en mycket intressant utveckling, som förväntas ta ytterligare fart under fjärde kvartalet 2017 när både TAKEOUT-tjänsten och partner-appen för Club Matas är lanserade", avslutar bolaget.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?