Mediejätten gör rekordresultat – för tredje året i rad
Från klassiska tryckta veckotidningar till digital jätte. Aller media, med varumärken som Hänt, Femina och Frida, gör rekordresultat för tredje året i rad.
Annika Sandholm Hellner
Text
”Vi vet att kvinnor står för en väldigt stor del av konsumtionsbesluten i en familj, det har vi siffror på, så det är en otroligt köpstark målgrupp”, säger Aller medias vd Lotta Cederbom.Foto:Jack Mikrut
Artikeln är en del av vårt låsta innehåll. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa.
Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.
Visa allt som ingår
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev
Betala som
Betalsätt
Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.
Innehåll från AssentlyAnnons
Assently ökar tryggheten med digital identifiering och signering
Tiden då avtal postades till parterna för signering är förbi. I dag sköts en stor del av administrativa processer kopplade till signering och identifiering digitalt. Assently beskriver sig som den sista pusselbiten i ett företags digitala flöde för att öka säkerheten online och skapa administrativ lättnad.
– Säkerhet ligger till grund för allt vi gör och våra lösningar för elektronisk identifiering och signering skyddar enskilda och företag mot vågen av bedrägeriförsök och lurendrejeri, säger Andreas Massarsch, grundare.
För över tio år sedan lades grunden till Assently, Saas-leverantören som tillhandahåller premiumlösningar för e-signering och e-identifiering med Mobilt BankID eller andra nordiska e-legitimationer. De vänder sig främst mot företag inom bank-, finans- och försäkringsbranschen och ser att det digitala säkerhetstänket ökat under de senaste åren och förståelsen för – och behovet av – trygga lösningar för digital identifiering och signering exploderat.
Linda Ahrgren, vd, berättar att Assently utvecklar nyckelfärdiga lösningar för elektronisk identifiering med e-legitimationer, som ökar säkerheten genom dokumenthanteringskedjan och effektiviserar hela processen.
– Vi har både små och stora kunder inom privata och offentliga verksamheter. Deras gemensamma nämnare är att de vill förenkla för sina kunder genom säkrare och mer effektiva digitala processer och göra valideringen av identiteter enklare och tryggare. Majoriteten har bra digitala flöden – men hos många saknas den sista pusselbiten i kedjan: en säker och effektiv identifiering och signering. Det är här vår tjänst kan underlätta.
Integreras genom ett API
Genom ett smidigt API kan Assentlys tjänster integreras med kundernas befintliga system och Andreas Massarsch, grundare av Assently, säger att ambitionen är att göra vardagen enklare för användarna.
– Vi vill göra det tillgängligt och enkelt att skicka, verifiera och e-signera vad som helst, när som helst och var som helst. Det är ett smart, säkert och hållbart alternativ som främjar affärs- och kundnyttan.
Om du exempelvis bygger en app kan du integrera Assently och säkerställa trygg identifiering utan att behöva bygga en ny funktion för det. En snabb sammankoppling gör att du har det på plats på fem minuter.
– Identifieringen har blivit en viktigare faktor än signeringen i dag, det ska gå snabbt: lösenordsfunktioner och koder ändras till ansiktsigenkänning för snabba inloggningar. Det har med bedrägerier att göra och e-identifiering är på många sätt säkrare. I dag har medlemsklubbar och till och med en dejtingapp börjat använda sig av vår delprogramvara Core ID för att garantera att den som loggar in faktiskt är personen den uppger sig att vara.
Linda Ahrgren konstaterar att den största nyttan med Assently ändå är att allt sköts helt digitalt.
– Du kan skapa avtal direkt i CRM-systemet och sedan slippa den fysiska signaturen som tidigare var ett krav vid ett köp eller en överenskommelse. Mäklare använder identifiering för att garantera seriositet i budgivningar och med hjälp av ett hundra procent digitalt, säkert flöde kan personerna som signerar känna sig trygga i att ens uppgifter inte hamnar på vift. Även i efterhand kan man säkerställa att ett avtal är korrekt undertecknat, se när signaturen skett och garantera att den inte är manipulerad. Det finns många fördelar med det digitala flödet och nu när det är möjligt att säkerställa säkerheten ser många användare inte någon annan väg framåt än den.