1515

Mandel Designs förlust dubblas

Spotlight-noterade Mandel Design, som driver en e-handelsplattform inom detaljhandel, redovisar ett nettoresultat för det andra kvartalet 2021 på -2,2 miljoner kronor (-1,1). 

De totala intäkterna ökade en aning till 0,5 miljoner kronor (0,5), varav nettoomsättningen dock sjönk med 23 procent till drygt 0,3 miljoner kronor.

Rörelseresultatet minskade till -1,3 miljoner kronor (-1,0).

”Omsättningen och resultatet har blivit fortsatt lidande under perioden beroende av Mandels omstrukturering men vi ser en tydlig förbättring jämfört med föregående period”, skriver Mandel Designs MANDEL +2,5% Dagens utveckling vd Alexander Winqvist i en jämförelse med årets första kvartal.

Det förvärvade dotterbolaget SSC Design Studio ingår i räkenskaperna från den 1 maj. Mandels förvärvade tillgångar MIGO och Electronordic kommer att ingå i Mandels räkenskaper från den 1 juli.

”Jag känner nu med en genomförd omstrukturering, en lyckad emission samt våra genomförda förvärv att vi nått vår första destination på den tillväxtresa vi befinner oss i. Vi har nu utökat våra antal varumärken, alla med samma ambition att expandera både lokalt och internationellt. Detta ger oss stärkta förutsättningar att nå nya målgrupper i nya marknader med våra produkter samtidigt som möjligheterna för ytterligare synergier inom gruppen ökar”, uppger Alexander Winqvist.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?