1515

Lyssna på Di i sommar

Sommaren är en perfekt tid för poddar och fördjupning i ekonomi och Dagens industris populära Analyspodden, Digitalpodden och Morgonkoll tar inte semester.

Foto:Stina Stjernkvist/TT

Den heta aktiemarknaden tar inte semester och det gör inte heller Analyspodden från Dagens industris redaktion. Varje fredag publiceras ett färskt avsnitt där redaktionens aktie- och makroexpeter går igenom veckans viktigaste marknadshändelser, men också analyserar den närmsta framtiden på börsen och i ekonomin i stort.

”På sommaren är det extra bekvämt att kunna lyssna på Di:s experter i poddformat. Analyspodden är ett perfekt sätt att få en samlad bild av marknadsläget och de stora nyhetshändelserna, särskilt med en rapportperiod i antågande”, säger Olof Sandström, chef för analysredaktionen.

Samtidigt är den svenska techsektorn glödhet med hög affärsaktivitet. I populära Digitalpodden fördjupar sig redaktionen på Di Digital i veckans viktigaste händelser och förklarar och sätter dem i perspektiv.

”Trots att vi går in i semestertider fortsätter utvecklingen i det digitala näringslivet att utvecklas i en rasande fart. Vi kommer därför att hålla i vår bevakning från Di Digital med veckovisa avsnitt av Digitalpodden”, säger Ida Brusewitz, nyhetschef på Di Digital och tillägger:

”Dessutom finns tre färska intervju-avsnitt från vår serie Startup Stories där grundare berättar sin entreprenörsresa. Där går det att hitta inspiration från superentreprenörer som Pernilla Nyrensten med börsdebutanten Revolution Race, Peter Carlsson med det uppmärksammade batteriprojektet Northvolt och Alexis Priftis med budjätten Instabox.”

För den snabba nyhetsuppdateringen svarar DiTV som varje vardag sammanfattar morgonens viktigaste händelser i podden Di Morgonkoll.

Dessutom uppdaterar DiTV sommarsverige med tre nyhetssändningar på Di.se varje dag, 08.00, 10.00 och 13.00. När kvartalsrapportperioden är som hetast sänder DiTV Rapportmorgon från 07.00 för att i realtid rapportera, intervjua börsbolagens vd:ar och kommentera bolagens aktieutveckling.

”Börsmorgon tar en paus men Di TV fortsätter att bevaka börsutvecklingen med nyhetsuppdateringar hela sommaren. Återuppöppningen av Sverige har skapat högtryck inom ekonomin och i synnerhet inom industrin. Aldrig har jämförelsetalen varit så tacksamma, men frågan är hur flaskhalsar och komponentbrist har påverkat bolagen”, säger Christian Steen, nyhetschef för DiTV och tillägger:

”Med höga värderingar blir vd-orden kanske viktigare än vanligt. Av den anledningen stärker vi upp redaktionen under rapportsäsongens viktigaste dagar. I ”Rapportmorgon” får du som tittare snabbanalyser och intervjuer med börsens tyngsta bolag”, säger Christian Steen, nyhetschef DiTV.

Börsmorgon återkommer som vanligt den 11 augusti.

 


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?