Löfven frågas ut om vaccinmötet med EU – Di TV sänder direkt

Stefan Löfven återrapporterar till riksdagen om vaccinmötet med EU:s ledare.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från IntrumAnnons

Transformation för en bättre kundupplevelse

Siv Hjellegjerde Martinsen är landschef Intrum Sverige.
Siv Hjellegjerde Martinsen är landschef Intrum Sverige.

Intrum är Sveriges och Europas största kredithanteringsföretag. Ny teknik och ökad digital interaktion gör det enklare att möta kundernas behov mer effektivt.

– Som marknadsledare är vi också en förebild för andra och genom vårt fokus på etisk kredithantering bidrar vi till att branschen utvecklas i en mer hållbar riktning, säger Siv Hjellegjerde Martinsen, landschef Intrum Sverige.

Läs mer om Intrum  

Efter sammanslagningen av Intrum Justitia och Lindorff 2017 har Intrum fortsatt att stärka sin position som den ledande aktören i branschen. Nu befinner sig Intrum – som finns i 24 europeiska länder med 10 000 medarbetare – på en förändringsresa till att bli ett globalt företag som drivs på liknande sätt oavsett land, genom transformationsprogrammet ONE Intrum.

– En central del handlar om att skapa en ny, enkel, digital och skalbar operativ modell som möjliggör ett bättre och mer relevant erbjudande för kunderna, exempelvis när det gäller lösningar över landsgränserna, säger Siv Hjellegjerde Martinsen.

Digitala lösningar spelar överlag en allt viktigare roll i Intrums verksamhet. Kredithantering ses i dag av många som en strategisk del av kundresan som kan bidra till att stärka både kundlojalitet och varumärke.

– Vår storlek gör att vi kan erbjuda konkurrenskraftiga helhetslösningar under vårt paraply, säger hon.

Etiskt och balanserat

Effektiva inkassoprocesser är grunden för att kreditmarknaden ska fungera och kunna bidra till en växande samhällsekonomi. Intrum spelar en viktig roll genom att säkerställa att det sker på ett etiskt och balanserat sätt.

– Vi hjälper företag att utvecklas genom att visa omtanke om deras kunder. På så sätt hjälper vi både företag och individer att hitta lösningar för en sund ekonomi, vilket i sin tur bidrar positivt till samhället i stort, säger Siv Hjellegjerde Martinsen.

Högst på önskelistan hos de företag som vill ha hjälp med att få betalt för sina varor och tjänster är en effektiv kredithanteringspartner som erbjuder smidiga lösningar. Många vill ha med Intrum i ett allt tidigare skede för att hjälpa till vid sena betalningar. Mindre kunder söker ofta automatiserade metoder medan större kunder vill ha skräddarsydda paket och rådgivning. 

– Vi väljer våra uppdragsgivare med omsorg. I praktiken innebär det att vi till exempel inte samarbetar med företag som erbjuder så kallade högskostnadskrediter eller som har arbetssätt som inte lever upp till våra etiska riktlinjer, säger hon.

Läs mer om Intrum 

 

 

 

Mer från Intrum

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Intrum och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?