1515

Lenovo satsar på Yoga

Kinesiska Lenovo har vid Mobile World Congress i Barcelona visat upp en rad nya produkter, däribland två nya bärbara datorer med operativsystemet Windows 10.

De två nya bärbara datorerna går under varumärkena Yoga 520 och Yoga 570.

Den förstnämnda finns i två upplagor där man kan välja mellan två skärmstorlekar (14 och 15 tum). Båda datorerna är utrustade med ett batteri som håller i tio timmar och ett grafikkort som kan uppgraderas till Nvidia GeForce 940 MX. Processorn är från Intel (Intel Core i7). Produkten kommer marknadsföras som Flex 5 i Nordamerika.

Yoga 570 erbjuder samma processor som Yoga 520. Skillnaden ligger i skärmstorleken (13 tum och 15 tum), samt en kortare batterilivstid på nio timmar. Grafikkortet kan uppgraderas till Nvidia GeForce GTX 1050.

Yoga 570 skiljer sig också från Yoga 520 på så sätt och vis att man har en fingeravtrycksläsare inbyggd. För Yoga 530 måste man uppgradera sin bärbara dator för att få denna funktion.

Båda datorerna kan också användas som surfplattor och startpriset för Yoga 520 är på 599 euro. Yoga 720 går för 999 euro. Leveranser börjar i juli respektive april.

Lenovo visade också upp en surfplatta som kan kopplas ihop med ett tangentbord. Det handlar om Miix 320 som är på tio tum och väger 550 gram. Batterilivstiden är på tio timmar och produkten kommer att gå för 269 euro när den lanseras i april.

Bolaget presenterade också sina två nya surfplattor, Tab 4 8 och Tab 4 10. Båda produkterna erbjuder HD-funktioner och kommer att kosta 169 euro respektive 179 euro. Även premiumversioner för dessa två enheter finns i Tab 4 8 Plus och Tab 4 10 Plus. Deras prislapp ligger på 259 euro och 299 euro. Samtliga surfplattor börjar levereras i maj.


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?