1515

Lär dig mer på kurs med Di

Hållbarhet och styrelsearbete fokusområden för Di Akademi Styrelsearbete, företagsvärdering och e-handel. Det är några av ämnena när Di i höst drar i gång utbildningsverksamheten Di Akademi.

Foto:Maja Suslin/TT

”Att förmedla kunskap har alltid varit en viktig del av Di:s uppdrag. Di Akademi är en naturlig utveckling av vårt varumärke och vår affär”, säger Lotta Edling, chefredaktör för Di.

Den 17 oktober är det premiär för den första kursen i Di Akademis regi.

Under rubriken ”Certifierad professionell styrelseledamot” möts deltagarna för att vässa sina kunskaper om vilket formellt ansvar som ligger på styrelsen, men också hur man kan strukturera styrelsearbetet, arbeta effektivt med styrdokument och rapportering och välja rätt nyckeltal.

Under hösten kommer ytterligare elva kurser att hållas, bland annat om hur man på bästa sätt håller presentationer, hur man köper och säljer bolag, optimerar sitt företags e-handel och blir ett mer hållbart företag.

”Utbildningsverksamheten blir ytterligare ett sätt för oss att leverera affärsnytta till vår publik”, säger Lotta Edling.

”Di:s läsare tycker att jobb och karriär är viktigt och de är ständigt på jakt efter kunskap, inspiration och ny kompetens för att utveckla sig.”

Ansvarig för kurserna är Magnus Norrman, affärsområdeschef för Di Akademi, som tidigare även byggt upp utbildningsverksamheter för mer nischade tidningar och varumärken som Resumé (medier och kommunikation) och Aktuell Hållbarhet. Kurserna går av stapeln i Stockholm och hålls under en–två dagar.

”Samhället förändras i snabb takt och på företagen är behovet av att vara uppdaterad större än någonsin tidigare. För oss som kommer från mediebranschen är det naturligt att alltid rota i det som är aktuellt just nu. Det skiljer ut oss från andra som anordnar kurser – och gör att vi alltid kan erbjuda relevant innehåll”, säger Magnus Norrman.

Han tillägger att digitaliseringen av samhället och företagen ger upphov till helt nya behov.

”Inom en stor del av näringslivet flyttas gränserna för vem som gör vad. Digitaliseringen gör att skillnaden mellan exempelvis marknadsavdelningen och it-avdelningen suddas ut. Det gör att kunskapsbehovet ökar.” (Di)

För anmälan och mer information gå in på di.se/akademi

 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?