Hoppa till innehållet

Annons

Lägre intäkter än väntat för Savosolar

Solpaneltillverkaren Savosolars intäkter uppgick till 0,5 miljoner euro under det tredje kvartalet (1,7) medan rörelseresultatet blev -1,0 miljoner kronor (-0,8).

”Intäktstillväxten blev lägre än vad vi hade förväntat oss både i det tredje kvartalet och för hela niomånadersperioden. Detta berodde delvis på förskjutna investeringsbeslut under pandemin, i tillägg till att flera europeiska operatörer avvaktade regionala riktlinjer vad gäller energiprogram under EU Green Deal innan de fattar sina investeringsbeslut”, skriver vd Jari Varjotie i bolagets operativa uppdatering.

Han tillägger att Green Deal-programmen, tillsammans med andra klimatinitiativ kommer att påskynda investeringsbeslut hos både bolag och myndigheter.

Savosolars orderstock vid utgången av september uppgick till 0,6 miljoner euro (2,2). Värdet på projekt i planerings- och offertstadiet, inklusive identifierade aktiva försäljningsmål för närmast kommande år, uppgår till 151 miljoner euro (103). 

Innehåll från Office Depot SwedenAnnons

Så skapar du ett kontor som personalen vill jobba på

Kontoret har potential att vara en arena för både ”kaffemaskinssnack” och effektiva möten. Det kan också vara platsen där medarbetarna hittar kreativiteten och får arbetsro. Enligt Office Depot kan du som arbetsgivare skapa ett kontor som fyller alla dessa funktioner med enkla medel. 

Nödlösningen som togs till under pandemin har skapat nya vanor och preferenser. Många undersökningar visar att svenskarna inte vill jobba på kontoret alla dagar, utan gärna håller fast vid den hybridmodell som formats de senaste åren. 

För att en arbetsgivare ska vara attraktiv, främja innovation och locka rätt kompetens måste den fysiska arbetsmiljön uppfylla förväntningarna på moderna och uppdaterade arbetsplatser. Miljön måste vara lika inbjudande som hemma och kaffet måste smaka gott. Samtidigt måste kontoret rymma olika ytor – dels för det ostörda videosamtalet och totalt fokus, dels för personliga möten som många är svältfödda på. 

Allt för kontoret – och lite till

Det är alltså mycket som behöver tas hänsyn till när framtidens kontor ska utformas. Office Depot vill hjälpa företag att landa rätt. 

– Många tror att man måste dra i gång ett stort och kostsamt projekt där hela kontoret byggs om, men det går att göra stora förändringar med enkla medel. Här är vi det självklara valet av samarbetspartner, säger Linda Åkeson, kategorichef på Office Depot.

Office Depot är kanske mest kända för sitt sortiment av kontorsmaterial, men de har även möbler och annan utrustning som behövs för att inreda alla typer av kontor. Företaget erbjuder även service för leverans av kaffe, frukt och andra tjänster, vilket gör Office Depot till en ”one-stop-shop” för kontoret. 

– I takt med att kundbehoven har förändrats har vi anpassat vårt erbjudande, för att bättre kunna möta företag och organisationer som står inför framtidsrustning av sina arbetsplatser. Det har lett till stor efterfrågan och en försäljningsökning, berättar Linda Åkeson.

Kan bidra med rådgivning

Det är arbetsgivarens ansvar att säkerställa en bra och hållbar arbetsmiljö, som både lever upp till lagar och regler och som matchar medarbetarnas postpandemiska krav. Office Depot sitter på lång erfarenhet kring kontorsmiljö och kan ge professionell vägledning.

– Vi har allt för nutidens och framtidens kontor. Med hjälp av ett brett sortiment och stor kunskap kan vi driva utvecklingen mot mer hållbara arbetsplatser, säger Frank Egholm, vd på Office Depot Sverige. 

Vill du framtidsrusta kontoret? Läs mer här.  

Om Office Depot 

Office Depot – ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via 42 butiker, online och säljkår – är kontorets one-stop-shop med tusentals varor och snabba leveranser. I deras breda sortiment kan såväl privatpersoner som företag köpa kontorsmaterial, inredning, städprodukter och tjänster för ett enklare kontorsliv.

 

Mer från Office Depot Sweden

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Office Depot Sweden och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera