1515
Annons

Laddoperatören Milepost tar in 45 miljoner kronor

Laddoperatören Milepost tar in drygt 45 miljoner kronor i en emission som riktar sig både till nya och redan existerande ägare. Pengarna ska användas till fortsatt expansion.

Foto:Milepost

Nykomlingen Milepost, som specialiserat sig på att etablera laddgator i stadsmiljö, ligger bland annat bakom Sveriges största laddgata, som ligger på Valhallavägen i Stockholm där företaget under några månader ska leverera totalt 200 laddplatser. I en första etapp, som invigdes för ett par veckor sedan, installerades 60 laddplatser.  

Feat Capital AB och vd:n Jörgen Lantto är största ägare i bolaget. Pengarna som tas in i emissionen kommer att användas för att expandera verksamheten. 

”Vi har fortsatt dialog med kommuner i Stockholmsregionen och ett antal konkreta dialoger med ytterligare kommuner i andra delar av Sverige. Nästa steg är nästa etapp av laddgatan på Valhallavägen och ytterligare några platser i Stockholm och Stockholms kranskommuner där vi planerar för laddgator. Vi kommer också att arbeta med att vidareutveckla appen och vårt tjänsteerbjudande. Det finns utrymme för spännande teknikutveckling här. På lite längre sikt har vi ambition att etablera oss vidare i Europa”, säger Jörgen Lantto i en skriftlig kommentar till Dagens industri. 

 

 

 

 

På Valhallavägen ska hela processen ha tagit enbart tre månader, enligt nykomlingen Milepost som står bakom laddgatan.

Regeringen vill slopa höjd bränsleskatt

Finansminister Mikael Damberg (S).
Finansminister Mikael Damberg (S).Foto:TT

Sverige går mot kärvare ekonomiska tider och då är det inte läge med höjda skatter, säger finansminister Mikael Damberg (S) till TV4 och föreslår därför att den inflationsstyrda höjningen av drivmedelsskatten ska stoppas tillfälligt.

”Det är inte rimligt med de höga bensin- och dieselpriserna att vi då automatiskt skulle få en skattehöjning vid årsskiftet, det tycker inte jag är rätt politik i det här skede”, säger Damberg till kanalen.

Regeringen har tidigare gått fram med förslaget om att pausa uppräkningen av reduktionsplikten för bensin och diesel för 2023.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera