1515

KO stämmer flygbolag

Konsumentombudsmannen (KO) stämmer Nextjet. Anledningen är att det lilla flygbolaget, som dragits med ekonomiska problem, säljer biljetter till avgångar efter den 17 november trots att bolaget saknar tillstånd att flyga efter det datumet.

KO vill få ett domstolsbeslut som tvingar Nextjet att informera kunder om läget, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

"Nextjet har möjlighet att ansöka hos Transportstyrelsen om en ny operativ licens, men innan en sådan ansökan har behandlats kvarstår osäkerheten för konsumenterna", skriver KO.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?