”Bolaget har fyllt upp lagren och det kommer rulla ut hjälmkragar i parti och minut. Det kommer bli en rolig läsning från bolaget i fjärde kvartalet.”
Hövding hade under det tredje kvartalet, som innehöll ett resultat på -16 miljoner kronor, ett underskott av sina produkter. Men det är, enligt Jonas Olavi på Alfred Berg, nu löst och det borde bädda för markant ökad försäljning för bolaget.
På frågan om huruvida bolaget behöver sänka sina priser för att få upp volymerna säger Jonas Olavi bestämt nej.
”Det är enligt de själva världens säkraste hjälm. Då ska man ha ett premiumpris. Hövding kan bli något att titta in på.”
Och bolaget behöver inte nå lönsamhet för att vara intressant för dig?
”Nej inte i det korta perspektivet. Vi har en friskhetstrend med flera som cyklar till jobbet och så vill man vara fin i håret samtidigt, det finns mycket som talar för bolaget.”
Se mer om Jonas Olavis resonemang om vad som bäddar för Hövding i klippet ovan.