Hoppa till innehållet

Annons

Isabella Löwengrip höjer vinsten

Isabella Löwengrips bolag Löwengrip Invest ökade resultatet efter finansiella poster med över 140 procent under det senaste räkenskapsåret. Samtidigt plockade bloggdrottningen ut en dryg halv miljon i utdelning.

Isabella Löwengrip.
Isabella Löwengrip.Bild:Amanda Lindgren

Isabella Löwengrip, känd som Blondinbella, ökade vinsten rejält i bolaget Löwengrip Invest under det brutna räkenskapsåret 2015/2016.

Enligt den färska årsredovisningen uppgick årets resultat efter finansiella poster till 4,1 miljoner kronor, upp från 1,7 miljoner året innan. Årets resultat summerades till knappt 2,4 miljoner kronor.

Nettoomsättningen uppgick till 7,1 miljoner kronor, upp från 4,3 miljoner året innan. Bolagets tillgångar har mer än dubblerats jämfört med 2015/2016 och summerades till 9,3 miljoner kronor vid räkenskapsårets slut.

Bolaget delade också ut 525.000 kronor till den enda aktieägaren, Isabella Löwengrip själv.

Löwengrip Invest är bolaget som huserar all verksamhet som gäller Isabella Löwengrips blogg, fortfarande Sveriges mest besökta, och annan verksamhet på sociala medier.

Isabella Löwengrip beskrev själv Löwengrip Invest som "ett mediahus" i ett blogginlägg tidigare i år där hon presenterade lanseringen Nordic Tech House, som ska fungera som ett andra ben i investeringsverksamheten och fokusera på startups.

Men kändisbloggaren använder fortfarande Löwengrip Invest för att göra just investeringar. I januari i år gick hon in i frisörappen Wavy och bolaget har tidigare investerat i preventiv-appen Natural Cycles.

Löwengrip Invest bleknar dock bredvid skönhetsbolaget Löwengrip Care & Color som Isabella Löwengrip startade tillsammans med kollegan Pingis Hadenius. Där uppgick omsättningen 35,3 miljoner kronor under 2016, mer än en fördubbling jämfört med året innan. Rörelseresultatet ökade med drygt 660.000 kronor till knappt 3,8 miljoner kronor.

Innehåll från LexusAnnons

Komfort och kvalitet – allt viktigare för elbilar

Elbilsbranschen har ökat kraftigt de senaste åren – och snart är varannan bil i Sverige elektrifierad.

På en mognare marknad fokuserar konsumenterna inte bara på räckvidd och batteriprestanda.

Nu pekar trenden på att kvalitet, komfort och hantverk blir allt mer prioriterat – och Lexus satsar på att ta täten.

Extern länk: Läs mer om nya elbilen Lexus RZ 

Under 2022 har elbilsmarknaden i Sverige nått nya höjder och under året var 33 procent av alla nya bilar som såldes en elbil. Det innebär att antalet nyregistrerade elbilar ökade med hela 65 procent 2022 jämfört med året innan, enligt Mobility Sweden.

Men med en allt mer mogen marknad följer också allt högre krav från konsumenterna.

Trenden är tydlig: det räcker inte längre att erbjuda bilar med lång räckvidd och god batteriprestanda – kvalitet, komfort och hantverk blir allt viktigare.

Ett exempel på detta är nya Lexus RZ, som sätter en ny standard för elbilar i premiumsegmentet. Den japanska biltillverkaren gör det genom att kombinera banbrytande teknik och, just, hög komfort.

Lexus nya elbil kryllar av innovationer

Lexus RZ introducerar innovativa funktioner som panoramatak med dimmer – Dimoramatak – och en kupévärmare som inte påverkar batteriets prestanda.

Dessutom är RZ byggd på den nya e-TNGA-plattformen, vilket ger förbättrat vridmoment, väghållning och chassikonstruktion. Lexus Link-systemet har en mängd uppkopplingsfunktioner och reseplaneringsverktyg, medan Lexus Safety System+ ger avancerade säkerhetsfunktioner för att upptäcka och undvika faror.

Med en batterigaranti på 10 år eller 1 000 000 kilometer ger Lexus RZ trygghet för konsumenterna, samtidigt som den höga kvaliteten och komforten gör den till en framtida konkurrent bland elbilsmodeller i premiumsegmentet.

När Lexus utvecklade nya RZ skapade de även ett nytt revolutionerande styrsystem med en Yoke-ratt. Detta system med steer-by-wire-teknik kommer att fortsätta utvecklas och går att välja som extrautrustning till Lexus RZ från våren 2025.

Extern länk: Läs mer om nya elbilen Lexus RZ  

 

Mer från Lexus

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Lexus och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera