”Iron Maidens fans var rätt besvikna när de såg oss gå av planet”

Mai Thai, en av grundarna av Sigmastocks
Mai Thai, en av grundarna av SigmastocksFoto:Stina Gränfors

Den bästa resa jag gjort. 

”Vi delade upp vår smekmånad i flera resor. En av dem blev en vandringssemester i Schweiz, Österrike och Italien. Vi besteg många toppar, allt var vackert och vädret bra. Det var ingen bergsklättring utan mer vandring.”

Hit åker jag aldrig mer.

”Venedig, det var för turistigt. Vi vill gärna äta som lokalbefolkningen, men det går verkligen inte där.”

Mitt första resminne.

”Disneyland i Paris har jag starka minnen av, även om jag var rätt liten. Jag minns en massa ballonger, jag hade en disneytröja på och vi såg på Disney on Ice.”

Min senaste privatresa.

”Under jul och nyår var vi i USA. Min man är därifrån så vi besökte hans familj utanför Detroit.”

Tre saker jag alltid packar ned.

”Mina hörlurar är alltid med, jag gillar inte de man får på flyget. En varm tröja vill jag också ha för att jag alltid fryser. Och handsprit.”

Så reser jag hållbart.

”För några månader sedan räknade jag och min man ut vår totala miljöpåverkan. Resorna till USA är svåra att avstå från när hans familj bor där. Men nu är det enklare att klimatkompensera flygresorna och så försöker vi också åka mindre bil hemma.”

Mitt märkligaste reseminne. 

”Jag gjorde praktik i USA. När jag reste dit mellanlandade vi på Island och alla plan där var av någon anledning upptagna. Därför fick vi åka till USA i Iron Maidens turnéplan. När vi kom fram möttes vi av en massa fans och de var rätt besvikna när de såg oss gå av planet. ”

Mitt dyraste reseminne.

”Mitt bröllop i Traverse City i Michigan. Jag har alltid tänkt mig ett litet bröllop, men det blev ett tredagars amerikanskt bröllop. ”

Min mest minnesvärda matupplevelse utomlands.

”Jag är från Vietnam. Jag skulle säga att hela matupplevelsen när jag har rest i mitt hemland är min mest minnesvärda.” 

Ett ställe jag aldrig varit på, men skulle vilja se. 

”Jag har alltid velat åka till Nya Zeeland eftersom jag gillar naturupplevelser och vandring”

 

 


Innehåll från ContentorAnnons

Contentor hjälper e-handeln att komma ur coronakrisen som vinnare

Coronapandemin har gjort att e-handeln ökat avsevärt och att företag vill starta e–handel i andra länder för att följa med i utvecklingen. Men många kämpar också med kostnadsbesparingar vilket gör det svårt att satsa på en internationalisering. Contentor är en content- och översättningsbyrå som är expert inom internationell e-handel med innovativa lösningar som hjälper företag att lyckas med expandering och digitalisering.

I och med restriktioner har människor behövt stanna hemma för att minska spridningen av coronaviruset. Det har inneburit att fler undvikit fysiska butiker och istället handlat över nätet. Rabie Salem, vd på Contentor, menar att det är mer läge än någonsin för företag att satsa på e-handel och på så sätt ta stora kliv.

– Vi har lösningen för handlarna som behöver SEO–texter för e-handel eller översätta en hemsida; dels eftersom vi kan ersätta många av processerna som tidigare gjorts manuellt, men även för att kostnadseffektivt kunna understödja en fortsatt expansion trots färre resurser och tuffare kostnadsbesparingar, säger Rabie Salem.

Erbjöd en lansering på 10% av den ursprungliga kostnaden

Contentor grundades 2007 då e-handeln började utvecklas i större skala. Det har gjort dem till experter på e-handelsbolagens innehålls- och översättningsbehov i över 13 år. Företaget har en stor kunskap om effektiva flöden som gör att kunderna snabbt når en bredare publik. Med hjälp av Contentors expertis kunde en kund snabbt gå in i ett nytt land med få kostnader. 

– Under början av pandemin blev vi kontaktade av en kund som såg en bra möjlighet att expandera i Finland. Vid första anblick skulle det kosta 1,5 miljoner kronor. Vi på Contentor kunde erbjuda en taktisk aspekt som bestod av mänsklig översättning och maskinöversättning. På så sätt kunde vi erbjuda en lansering på 10 procent av den ursprungliga kostnaden, säger Rabie Salem och fortsätter:

– Det spelar ingen roll för oss hur många länder man vill expandera i. Vi har hjälpt kunder expandera till flera marknader parallellt och det tar lika lång tid som när man gör det i ett land. Det här har gett våra kunder en möjlighet att vinna marknadsandelar under krisen.

Innovativa lösningar

Contentor erbjuder skalbart innehållskapande och experthjälp för att bygga en optimerad innehållstrategi med SEO i åtanke. Deras innovativa lösning för e-handlare är Optimised Return On Content Investment.

– Contentor hjälper företag att optimera sin investering på content. I vår approach i dag jobbar vi mycket med prioriteringar där vi kollar på kundens budget och anpassar investeringen efter det. Genom att prioritera vilka texter man kan lansera med och sedan följa upp det får man ut bästa möjliga resultat, säger Rabie Salem. 

Just nu arbetar Contentor med att bygga in det här i deras system, så att man datadrivet kan följa hur texterna fungerar på en hemsida och se vilka åtgärder som måste göras för att nå bästa resultat. Tanken är tjänsten ska erbjudas under 2021. 

Vill du läsa mer om Contentor? Klicka här

FAKTA: CONTENTOR

Contentor är en content- och översättningsbyrå. Med e-handelns unika krav i åtanke som snabba leveranser, SEO-anpassning och automatisering hjälper Contentor tusentals kunder. Några av Contentors kunder är Partykungen, Footway, Sportamore, CDON, Orkla, Gents, KitchenTime och Nordiska Galleriet.

 

Mer från Contentor

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Contentor och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?