Inga bevis för anklagelser mot Mueller

Den republikanske lobbyisten Jack Burkman har hävdat att den särskilde åklagaren Robert Mueller utsatt flera kvinnor för sexuella övergrepp.

Burkman hade utlovat bevis på en presskonferens, men den beskrivs som ett fiasko, skriver The Daily Beast.

Foto:J. Scott Applewhite

FBI utreder just nu uppgifter om att kvinnor erbjudits pengar för påhittade sexanklagelser mot Mueller, sedan hans medarbetare lämnat in en anmälan.

Den kvinna som skulle vittna om ett påstått övergrepp dök aldrig upp på presskonferensen, skriver bland andra Newsweek. Orsaken, enligt konspirationsteoretikern Burkman, var att hon fick panik och fruktar för sitt liv. Ingen förklaring gavs varför Trumpanhängaren Burkman och hans parhäst Jacob Wohl, som tillhör den yttersta högern, trots detta uppgav kvinnans namn.

I ett dokument som ska ha skrivits under av kvinnan, hävdas att hon utsatts för ett övergrepp av Mueller på ett hotell i New York 2010. Kvinnans namn var dock felstavat på dokumentet. Och det enda bevis som presenterades var en utskrift som ska visa att Mueller befunnit sig i New York – tre dagar efter den påstådda händelsen, rapporterar The Daily Beast.

Presskonferensen beskrivs som full av motsägelser, amatörmässig och utan några detaljer som stöder anklagelserna. Det råder fortfarande oklarhet om kvinnan verkligen existerar, något som diskuteras flitigt på bland annat Twitter.

Mueller utreder om USA:s president Donald Trumps valkampanj 2016 hade samröre med ryska företrädare som ville förstöra för Demokraternas kandidat Hillary Clinton och om Trump har försökt att sätta käppar i hjulet för utredningen.


Innehåll från relEye/Sweet SystemsAnnons

Försäkringsbranschen behöver öka tempot i sin digitalisering och automatisering

Kundernas förväntningar på smidig digital hantering är idag ofta högre än vad många företag kan leva upp till. I slutändan kan det medföra att kunden väljer en annan leverantör då nu digitalisering i sig är en konkurrensfaktor. Försäkringsbranschen är inget undantag i den digitaliseringsresa som sker just nu.

– Jag upplever att försäkringsbranschen inte helt har hängt med när det kommer till digitalisering och automatisering och det gäller såväl sak-, som liv- och pensionsförsäkringar. Att som kund teckna en försäkring digitalt är idag enkelt så länge det är inom de standardiserade ramarna. Men så fort du vill teckna något lite mer komplicerat eller för den delen förändra i befintligt engagemang krävs ofta mer information från dig som kund som fortfarande innebär många manuella moment. Det slår tillbaka på kundupplevelsen och skapar en dålig start och i ett värsta scenario tycker kunden att det blir för jobbigt och väljer ett annat bolag.  Alternativt upplever kunden att den är tvingad att stanna kvar trots ett bättre erbjudande från en annan leverantör. Kunden blir oavsett lidande och försäkringsbolaget missar affärer, säger Markus Ewers, grundare och ansvarig för erbjudandet inom Finans & Försäkring på Sweet Systems.

Manuell kundhantering innebär en dyr kundadministration med långa ledtider som också förstärker kundens uppfattning av gammalmodigt beteende. Att sätta ett ökat fokus på automatisering och skapa till exempel fler digitala formulär skapar inte bara högre kundnöjdhet och minskade administrativa kostnader, det skapar också många andra fördelar för försäkringsgivaren.

– Ett centralt område inom finans och försäkring är regelefterlevnad. Rätt implementerat kan osäkerheten att du verkligen säkerställer regelverken fullt ut minimeras. Du säkerställer också att uppsatta processer följs. Förändringar i regelverken sker ständigt, vilket också kräver att processer och informationskrav ständigt måste kunna justeras på ett smidigt sätt, berättar Bodil Ekström, grundare av Sweet Systems. Idag är det dessutom enkelt att hämta kvalificerad data från externa informationskällor och digital signering har på kort tid blivit en självklarhet för kunden. Att vi vet att informationen är korrekt och att den blir hanterad snabbt på ett säkert och strukturerat sätt ökar tryggheten både för kunden och leverantören.

Genom ett långsiktigt innovationsarbete, i nära samarbete med företag inom finans- och försäkringsbranschen, har Sweet Systems tagit fram mjukvaruplattformen Sweet Digital Customer anpassad efter branschens behov. 

– Vår lösning för digitala formulär och ärendehantering tillsammans med en kraftfull automatiseringsmotor löser många av de manuella processer som görs inom försäljning, kundservice och back-office. Vår lösning är enkel att hantera, snabb att komma igång med och företaget kan själv sedan vidareutveckla lösningen utan att behöva ta in dyra konsulter för att göra det, förklarar Markus Ewers. 

Om Sweet Systems 

Sweet Systems är ett svenskt innovativt mjukvarubolag som utvecklar och implementerar verktyg för att automatisera och digitalisera kundprocesser och därmed skapa förutsättningar för smartare och effektivare organisationer. Med mer än 15 års erfarenhet inom bank-, finans- och försäkringsbranschen har vi skapat verktyg som enkelt ska kunna anpassas av företagens medarbetare utan beroende av IT eller extern konsulthjälp. Detta säkerställer att tempot i digitaliseringen kan öka och att verksamheten kan prioritera de områden som skapar högst effekt, både för det egna företaget och för dess kunder.

Välkomna att läsa mer om vårt Digital Customer erbjudande på www.sweetsystems.se. 

 

Mer från relEye/Sweet Systems

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med relEye/Sweet Systems och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?